Hvor mange er EBD/EBG?

Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Kan du kvantifisere "nesten alle"?

Per Oktober 2013 var det i følge årsrapporten til SAS 80.000 gullmedlemmer totalt sett som var en økning på 7.6% i forhold til året før (det er 3 millioner EB-medlemmer totalt sett; knappe 900.000 i Norge). Tallet for gullmedlemmer er muligens noe høyere nå.

80k av 3 mil er 2,67% Gullmedlemmer. Nå er jo ikke alle om bord eb medlemmer men tar man med *G kan man vel si at det i gjennmsnitt er 10-15 gull+ passasjerer? Og med de andre i pluss burde det være helt kurrant å både gjennomføre prio boarding og gi litt ekstra oppmerksomhet til disse.

Last edited:
Re: Dialog med sentrale personer hos SAS - samlet tilbakemelding

Hvor mange EBD?

Synes å huske at SAS selv mente at omlag 20-30k av eksisterende EBG'ere ville bli EBD, samtidig som antallet EBG ville øke opp igjen til 80-100k. Det får det totale tallet på medlemmer som er EBG eller bedre opp i størrelsen 100-130k.

Noe fasit får vi vel ikke før årsrapporten for 2014 kommer.

80k av 3 mil er 2,67% Gullmedlemmer. Nå er jo ikke alle om bord eb medlemmer men tar man med *G kan man vel si at det i gjennmsnitt er 10-15 gull+ passasjerer? Og med de andre i pluss burde det være helt kurrant å både gjennomføre prio boarding og gi litt ekstra oppmerksomhet til disse.

Blir veldig vanskelig å estimere, du må ta hensyn til at dem som er gull/diamant flyr ganske mye oftere enn resten, ellers må du se på destinasjonen. OSL til BGO/TRD/SVG/CPH/ARN er typiske pendlerruter så her vil nok andelen være enda høyere, mens til PMI mitt på sommeren er nok andelen veldig mye lavere.

Men som ett snitt av alle flyvninger tror jeg ikke du bommer så veldig mye.

note: dette er synsing og jeg har ikke noe annet enn egen feeling til å backe det opp ;)

Er det ikke i snitt ca. 100 med per fly? Fra 2,67 personer må man:
-minke tallet litt for alle ikke er med i bonusprogram
-øke tallet merkbart da EBG reiser mer enn endre
-øke tallet minimalt for å inkludere EBD og EBP
-øke tallet minimalt for å inkludere *G fra andre program

Jeg klarer likevel ikke se hvordan det tallet kan bli over 10.

Jeg tenkte på maxantall om bord jeg og la til et ganske kraftig påslag for ting som ble nevnt over her. OSL-CPH etc på morgen og ettermiddagsfly vil selvfølgelig bli overbefolka av G+

Leste en artikkel hos DN i kveld om "snarveien" til sølvkort, et intervju med en eller annen i SAS. Men bet meg merke i følgende:

Bare seks prosent har klart å nå gullkort-status. Dette krever 50 enkeltreiser eller 50.000 grunnpoeng - og da skal du fly mye. Men veien til sølvkort er oppnåelig for mange, sier Geir Lauritzen, som er skill manager for Eurobonus i SAS.
http://www.bisbuzz.no/2014/11/07/14...lvkortet?_ga=1.233454299.499304293.1410286152

Av SAS sine 3,6 millioner eurobonusmedlemmer så vil 6 prosent utgjøre 216.000 gullmedlemmer. Jeg antar at det de som er EBG eller bedre han omtaler.

Men det betyr uansett en oppgang på over 100% i antall EBG'ere fra tallene som ble presentert i siste årsrapport. Uttalelsen er noe uformell, men hvis det stemmer så er det jo en veldig kraftig økning.

Fra EWR forrige uke vet jeg det var over 20 EBD ombord, iflg purseren..

Så er noen på tur..

Ellers kom jeg ombord i ORD i kveld og ble ønsket velkommen som Global Services, er da EBD og ble nesten bukket inn på flyet. Purseren her kom faktisk nettopp med en helflaske god Pinot Noir pakket inn så jeg skulle ha noe på hotellet..

Imponert! Bedre enn SAS selv klarer..

Kim

Ellers kom jeg ombord i ORD i kveld og ble ønsket velkommen som Global Services, er da EBD og ble nesten bukket inn på flyet. Purseren her kom faktisk nettopp med en helflaske god Pinot Noir pakket inn så jeg skulle ha noe på hotellet..

Kim

Sånn skal det gjøres, dere som flyr MYE fortjener faktisk det lille ekstra, kostnaden for den flaska har nok ikke vært all verden, men det er jo svidd inn i hukommelsen din...

Så er noen på tur..

Kim

Kult.. Men hvordan vet UA at du er EBD?

Så er noen på tur..

Kim

Konge! Er det en bug i UA systemet som gjør at din EBD vises som UA GS? Eller mente du at du besitter GS i tillegg til EBD?

Kjapp OT: Jeg har 40800 poeng nå og har frist til gull til 30/11. Får jeg gull hvis en kollega overfører 9200 poeng? Eller må de være hard-earned?

Heisann!

På spørsmålet om hvordan UA vet at jeg er EBD er jeg faktisk usikker, men under mellomlandingen på ORD måtte jeg få nytt boardingkort pga seteforandring, og da noterte hun damen i skranken noe på PC`en da jeg viste frem Diamond-kortet mitt.

Mulig de la det inn da. Eller opplevde jeg faktisk det samme forrige uke da jeg dro andre veien over Atlanteren med UA, mulig de også la inn kommentar manuelt ved innsjekk.

Dette kan UA mye bedre enn SAS selv klarer. :)

Kim

Back