Originally posted by Rusl
ta en telefonrunde til en 5-600 hundre tilfeldige nordmenn og spør da vel!:up:
Gi meg resultatene så skal jeg gi deg et cirka tall:thumbup
Foer att undersoekningen skall ha naagot vaerde maaste det vara mer en 1000 stycken.... Maerks det att jag sitter med statistik just nu...
Galoppinstituttet pleier å bruke et utvalg på rundt 1000 for å få tilstrekkelig små feilmarginer (+/- 2,5% vanligvis). Jeg har jobbet der....Originally posted by Rusl
Originally posted by Savipix
Foer att undersoekningen skall ha naagot vaerde maaste det vara mer en 1000 stycken.... Maerks det att jag sitter med statistik just nu...
Pussig, det bruker aldri Norsk Gallup eller andre når det skal sjekke stemningen før valg og annet i Norge. De bruker som regel en 600 stk +/-
Ingen regel som sier du trenger 1000 for å få et representativt utvalg, eneste at feilmarginen går en del ned da selvfølgelig, men hvem skal betale telefonregninga?:smokin
Originally posted by Falcon
Hva er en plane-spotter?
På dette forumet kan det f.eks. virke som om en person har registrert seg hele fem ganger.
Originally posted by LN-RKF
Hva er en plane-spotter?
På dette forumet kan det f.eks. virke som om en person har registrert seg hele fem ganger.
Vår venn fra Stavanger kanskje?
![]()
Originally posted by Alf
Varför inte ett upprop? Hur många är det som aktivt skriver här egentligen?
JAG! :spin:
/alf
Originally posted by Alf
Varför inte ett upprop? Hur många är det som aktivt skriver här egentligen?
JAG! :spin:
/alf
Men er du en SPOTTER, Alf?![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.