Hvor lenge har SAS baggasjeskranken vært ute av stand til å sjekke folk inn?

Re: Hvor lenge har SAS baggasjeskranken vært ute av stand til å sjekke folk inn?

Kanskje derfor SAS folkene som sist sjekket meg inn på BA (Sun Air) strevde litt når de måtte gjøre noe aktivt. Damen bak skranken trykket feil og plutselig skulle jeg ha med 8 kolli og betale overvekt i stedet for det ene jeg hadde med. Flirte litt når svetten begynte å sprette på damen. Hun ordnet opp med ett smil, men når pri kunder i eget bolag får ræva behandling får det en til å undre.

Re: Hvor lenge har SAS baggasjeskranken vært ute av stand til å sjekke folk inn?

I dag fikk jeg kjeft på Flesland da jeg skulle sende bagasjen min i manuell innsjekk. Er EBG. Årsak: jeg hadde boardingpass i passbook (på mobilen). Du MÅTTE gå rett til gate uten bagasje dersom man hadde sjekket inn på mobilen, var forklaringen. Da jeg kommenterte at hun var det eneste i SAS-systemet som noen gang hadde sagt noe slik, ble jeg vinket videre. Fikk heller ikke pri-tag... Men kan vel regne med at kundebehandlingen når nye høyder når jeg blir Diamond om en måned... :p

Da har ikke vedkomne forstått mye av verken kundebehandling eller egne reglar. Når man f.eks. henter bagasjetag på automat ved å scanne qr-koden i passbook eller appen så må man attpåtil aktivt velge å få prinser boardingpass om man på død og liv skal ha papir. Og man skal alltid ha priority. Veldig synd for SAS at det er folk som mangler grunnleggende holdninger og kompetanse på BGO, håper de får ryddet slikt tull av banen. :rolleyes:

Klarer ikke la vær å syte litt igjen over SAS på Flesland.

Fikk familiebesøk fra Bergen og hele gjengen fløy Plus, men innsjekk i skranke det var ikke mulig.

Skjønner at man ønsker at folk bruker automat, men når man først har folk i skranke så burde det være mulig å sjekke inn folk med plus billett.

Det gjør det, men da må de gå på billettkontoret først, ikke i skranken.

Som Hickok nevner: BGO har betjent innsjekk, men det er ved bilettkontoret. "Skranken" ved bagasjebåndet er primært Bagdrop, slik det også står på skjermen over...

Det står "CHECK IN & BAG TAG" i store, hvite bokstaver på blå bakgrunn... ;)

Som Hickok nevner: BGO har betjent innsjekk, men det er ved bilettkontoret. "Skranken" ved bagasjebåndet er primært Bagdrop, slik det også står på skjermen over...

Det står "CHECK IN & BAG TAG" i store, hvite bokstaver på blå bakgrunn... ;)

Betjent check in er altså ved billettkontoret, og man kan ignorere check in skiltet over bag tag skranken? Greit nok :)

Greit å vite når man er innom Bergen.
Lurer på om det er noe lignende på Værnes også?
Har reist der tusen(?) ganger, men er like slu på hvilken kø man skal stille opp i som "prioritert kunde", eller om man bare skal snike ;-)

I følge sas.no eksisterer det ikke innsjekk på skranke innenriks for andre enn barn som reiser alene og de som trenger assistanse.

Hvis du reister utenlands i SAS Go, sjekker du alltid inn i SAS Self Service-automat på flyplassen, via Internett eller via din mobiltelefon. Hvis du reiser i SAS Business, SAS Plus, EuroBonus Gull-/Sølvmedlem eller Star Gullmedlem, er du også velkommen til å sjekke inn ved våre manuelle disker på flyplassen.

Barn som reiser alene, du som reiser med dyr er velkommen til å sjekke inn i skranken på flyplassen.

Hvis du reiser innenlands sjekker du alltid inn i SAS Self Service automat på flyplassen, via internett eller med din mobiltelefon.

Jeg har gått rett på bag drop skranken på flesland og værnes flere ganger, men jeg er alltid innsjekket på mobilen først, men de printer da ut bag tag og sender bagasjen, no question asked :)

Er det forskjell hvis man ikke har sjekket inn før man kommer i skranken?

Er EBP med TRD som base, og reiser oftest langt slik at noen må sjekke pass og APIS. Etter at automatene gjorde sitt inntog er det vanligvis bare en betjent skranke, og et par stykker som går rundt for å hjelpe stakkarene som ikke får til automatene. Utfordringen er at det kan være mange i denne eneste køen, og dette er ofte uvante familier med masse pikkpakk og tydeligvis tusen ting som må fikses. Dette tar tid. Mye tid. Et par ganger har det tatt så mye tid at jeg har måttet snike meg foran og vise svartkort til innsjekk. Det virker jo, men er ikke særlig populært blant de som venter i køen. Alle (?) andre steder i verden har *A tydelig merket prioritert innsjekk, men dette er altså fjernet i Norge unntatt OSL. Synes dette er mye viktigere enn prioritert sikkerhetsjekk som jevnt over ikke sparer mye tid, eller prioritert boarding som stort sett ikke virker.
Hva gjør andre i denne situasjonen?

Er det forskjell hvis man ikke har sjekket inn før man kommer i skranken?

Systemet er likt, men det er som regel mye raskere å finne en passasjer som allerede er sjekket inn fra BP. Og det er tidsbruken som skal være på et minimum som er forskjellen på skrankene.

I utgangspunktet så skal også de som har sjekket inn på app/mobil/nett også skrive ut tagger selv, men man har vært mer fleksibel siden det er noe raskere og tok lang tid før SAS fikk dette implementert riktig på automatene.

I løpet av de nærmeste årene så skal det automatiseres ytterligere, og fokus på selvbetjent flyt være grunnleggende.

I følge sas.no eksisterer det ikke innsjekk på skranke innenriks for andre enn barn som reiser alene og de som trenger assistanse.

Hvis du reister utenlands i SAS Go, sjekker du alltid inn i SAS Self Service-automat på flyplassen, via Internett eller via din mobiltelefon. Hvis du reiser i SAS Business, SAS Plus, EuroBonus Gull-/Sølvmedlem eller Star Gullmedlem, er du også velkommen til å sjekke inn ved våre manuelle disker på flyplassen.

Barn som reiser alene, du som reiser med dyr er velkommen til å sjekke inn i skranken på flyplassen.

Hvis du reiser innenlands sjekker du alltid inn i SAS Self Service automat på flyplassen, via internett eller med din mobiltelefon.

Da noterer jeg meg litt selvkritikk for å ikke kjenne regelene skikkelig.

Dog føles dette litt som "kun vann på flaske på flighter østover og kun på ukedager som begynner på t" utfordringen SAS har med å kommunisere hva de tilbyr og hva de ikke tilbyr. Reiser selv oftest uten baggasje, men sitter veldig stor pris på skranke de gangene jeg trenger det (familietur typisk).

Norwegian har tydeligvis manuell innsjekking for alle, på alle flyplasser.

http://www.norwegian.no/Nyttig-pa-reisen/reisetjenester/check-in/ said:
På flere av våre flyplasser tilbyr vi innsjekningsautomater. Ønsker du likevel å sjekke inn manuelt kan du gjøre det på alle våre flyplasser. På visse flyplasser åpner den manuelle innsjekningen to timer før avreise.

Jeg sjekker alltid inn i skranke - innenlands som utenlands når jeg har bagasje, og det kommer jeg til å fortsette med uansett hva som står på SAS..no. Jeg bruker aldri tid på automatene og skriver aldri ut bagasjetag selv. Ombordstigningskortet har jeg kun på mobilen gjennom SAS-appen - jeg vil ha minst mulig papirer.

Den dagen automatene spytter ut oransje Priority-tags kan jeg gjerne hel-automatiseres ;)

Joda, automat er fine greier, men man skal ikke langt utenfor Schengen-lysløypa før automaten gir opp og kommanderer deg til noen som kan lese alle de fine(?) stemplene i passet og spørre hvor man skal bo i natt. Hjelper ikke at alt dette er lagt inn i APIS; systemet krever tydeligvis "varme hender" på saken.
Så da blir det bare en kø med alle de vanskelige og tidkrevende tilfellene. Og absolutt ikke noe prioritering - her gjelder bygdedyret til fulle.
Hvorfor ikke bare ha to køer inn mot samme skrankeposisjon, og merke den ene med *A Gold? Kanskje ikke egalitært nok???
Og hvorfor kan ikke en av de som virrer rundt på gulvet for å "hjelpe" de som sliter med automatene, heller bemanne en skranke og få unna problemet? Ikke sikkert at Olga på 82 år klarer å huske brukergrensesnittet til neste gang likevel?
[/rant]

Back