Desverre har mange nordmenn ikke innsett fordelene ved kredittkort, og benytter debitkort til alt uansett - og derfor skal det ikke forundre meg om dette blir forbigått i stillhet...
Jeg har aldri (og vi snakker om tusenvis) betalt en jobbillett i Norge med debitkort, det har nok ingen andre som har firmakort heller
Det stemmer, og det kommer også opp i prisen og er inkludert når de annonserer med tilbud. I motsetning til det DY gjør nå, holde det hemmelig helt til siste skjermbilde.Det er vel ingen som liker gebyrer, men ser ikke helt at Norwegian sin er så mye verre enn SAS' generelle gebyr på 25 kr som faktisk gjelder uansett betalingsmåte.
Trodde ikke det var lov med forskjellige gebyrer for forskjellige kort i Norge, eller hadde vi vel sett mer av det? I Danmark er det jo f.eks. vanlig med gebyr om man kommer med utenlandsk kort.
Merkelig at ingen har kommentert at Bank Norwegian Visa er oppført med ingen gebyr!
Alle bedrifter, flyselskaper som andre, som aksepterer kredittkort må betale til kredittkortselskapene for å la sine kunder benytte kredittkortselskapenes betalingsløsninger, normalt mellom 3% - 7% av verdien av hver transaksjon. Debet kort har derimot som oftest en fast kostnad som er svært lav. Med andre ord påfører kredittkortbruk selskapet vesentlig høyere transaksjonskostnader enn et debetkort.Dette blir bare for dumt! Hvilken kostnad har Norwegian ved at de reisende betaler med kort? Dette burde SAS snappe opp og kontre så fort som mulig!
Jeg har aldri (og vi snakker om tusenvis) betalt en jobbillett i Norge med debitkort, det har nok ingen andre som har firmakort heller
Alle bedrifter, flyselskaper som andre, som aksepterer kredittkort må betale til kredittkortselskapene for å la sine kunder benytte kredittkortselskapenes betalingsløsninger, normalt mellom 3% - 7% av verdien av hver transaksjon.
Ikke alle betaler aldri jobbillett med firmakort... Jeg betaler alle mine jobbreiser med privatkort, og for min del varierer det om jeg velger å bruke debetkort eller kredittkort, selv om det oftest er kredittkort.
Liten avsporing, men det blir som om matbutikken min skulle ta gebyr for at jeg velger å betale med kort.
Liten avsporing, men det blir som om matbutikken min skulle ta gebyr for at jeg velger å betale med kort.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.