Hvor gammel skal man være for at komme ind i USA?

ValdaIsaksson

ScanFlyer Blue
Hvor gammel skal man være for at komme ind i USA?

Har et par venner i USA som min søn skal over for at besøge alene. Han er 16 år, men jeg er rigtig meget i tvivl hvorvidt han har lov til at rejse ind i USA alene. Har jo prøvet at være i USA tonsvis af gange og de er rigtig strikse.

Men hvordan er loven? Skal han være ifølge en voksen?

Re: Hvor gammel skal man være for at komme ind i USA?

Jeg reiste alene til USA da jeg var 17, men det er jo noen år siden må. Ser imidlertid ikke hvorfor dette skal være noe problem?

Jeg rejste selv ind i USA da jeg var 14..... Men det var i '80'erne

Det fins flere vgs-elever som tar ett år utveksling i statene, så det kan umulig være noe problem.

Det fins flere vgs-elever som tar ett år utveksling i statene, så det kan umulig være noe problem.

Disse finnes det et program for og de reiser organisert, så det blir litt annerledes .. men har man ordentlige kontaktdata på de man skal besøke, samt 'nødvendige midler', burde det ikke by på noe problem uansett.

Dersom man skal besøke andre enn foreldre, kan det i ytterste fall være praktisk med et notarized dokument som gir den/de barnet skal besøke midlertidig custody. Vanligvis burde det dog holde med UM-skjema eller ordentlig kontaktdata og sufficient funds, ref. LN-MOW.

Back