Hvor er flybransjen om 100 år?
Flybransjen er veldig standardisert idag. Man reiser til stadig strørre flyplasser minst en mil utenfor bysenteret, stapper så mange reisende som mulig inn i et digert rør og flyr det så billig som mulig til en annen flyplass. Man ser at automatikk/roboter tar over betjeningen ombord og i løpet av noen tiår vil enkelte flyselskap antagelig starte med ubetjente flighter. Flyene blir også stadig mere gjerrige på forbruk av drivstoff og mer støysvake. Supersoniske fly som man hadde stor tro på for 40-50 år siden vil muligens også komme tilbake om noen tiår.
Utover denne forventede utviklingen de neste tiårene er det noen som ser noe nytt om dere prøver å titte enda lengere frem i tiden, 100 år for eksempel? I vinter er det jo 100 år siden man startet kommersielle flighter. :fly
Flybransjen er veldig standardisert idag. Man reiser til stadig strørre flyplasser minst en mil utenfor bysenteret, stapper så mange reisende som mulig inn i et digert rør og flyr det så billig som mulig til en annen flyplass. Man ser at automatikk/roboter tar over betjeningen ombord og i løpet av noen tiår vil enkelte flyselskap antagelig starte med ubetjente flighter. Flyene blir også stadig mere gjerrige på forbruk av drivstoff og mer støysvake. Supersoniske fly som man hadde stor tro på for 40-50 år siden vil muligens også komme tilbake om noen tiår.
Utover denne forventede utviklingen de neste tiårene er det noen som ser noe nytt om dere prøver å titte enda lengere frem i tiden, 100 år for eksempel? I vinter er det jo 100 år siden man startet kommersielle flighter. :fly
Last edited: