Re: Hvor er flybransjen om 100 år?
For de som tror på store klimaendringer så vil det medføre mere regn og at store nye områder i nord frigjøres for matdyrking.
Rent ferskvann kan man lett produsere fra havvann, man har store jordbruksarealer man ikke bruker idag og genmodifisert mat mangedobler avkastningen. Jeg kan uansett ikke se hvordan dette skulle sette en stopper for flytrafikken.De ressursene jeg tror verden først og fremst vil mangle er tilgang på rent ferskvann og jordbruksareal(mat).
For de som tror på store klimaendringer så vil det medføre mere regn og at store nye områder i nord frigjøres for matdyrking.
Og mange greier ikke å se at teknologien vi bruker endres i et så langt perspektiv. At vi fortsatt skulle bruke forbrenningsmotorer om 100 år ville virkelig overraske meg. På slutten av 1800-tallet trodde man for eksempel i New York at storbyer ville kollapse pga. all hestemøkken.Folk flest greier ikke å tenke i ett langsiktig perspektiv, naturlig nok vi er kun i live ca 80år.
Hvorfor skal jeg bry meg om de som lever på Jorda om 100år, 1000år?
Det er de som må slite med konsekvensene av våre egoistiske handlinger.
Hvorfor i alle dager skulle man ha problemer med å få til mere miljøvennlig flytransport på 100 år? Allerede idag blir jo flyene stadig mere miljøvennlige. Igjen kan jeg ikke se noen grunn til at den trenden skulle stoppe eller snu.Om det i framtiden kan gjøres som i dag å fly til en fjerntliggende destinasjon på en miljøvennlig måte, som ikke påvirker miljø eller klima i negativ grad er jeg positiv til det. Men det tviler jeg sterkt på at vil bli mulig.