Her var det mye bra og kjapt gikk det! En oppforvirrende oppsummering
1) Westland Sea King, men hvilket flyvåpen? Jeg trodde ingen skulle ta hvor på det utsnittet, bra Egenes!
2) Ilmavoimat på det bakerste helikoptret plasserer oss i Finland og det er en Mil Mi-1
Hare og en Mil Mi-4
Hound.
3) Det er en Super Puma, men fra hvilket flyselskap og hvor? Da sier jeg samtidig at Sola er på jordet, men ikke ikke helt feil jorde

4) Det er en Sikorsky S-61A fra det Kongelige Danske Flyvevåben, men flere flyplasser i Danmark.
5) 164 er en Bell 412SP fra 720 Skv og bildet er tatt i Sør-Norge.
6) Jamen dukket ikke forgjengerent opp også! Bell UH-1B fra samme skvadron et annet sted i fjelleheimen i Sør-Norge
7) Hkp 6 it is. For de uinvidde er det en Agusta-Bell 206A Jet Ranger i svensk militær tjeneste. Spørsmålet er hvilken tjeneste - og det avgjør om det er Hkp 6A, B eller C
8) Westland WS-51 Dragonfly og vår venn TOS bør helt klart ta denne i og med at han var med da jeg tok bildet....
9) Eurocopter EC-135 i England - kanskje, men ikke nødvendigvis. Selskap og sted mangler...
10) Aérospatiale SA.342L Gazelle er riktig. Det er privateid og står på gress i utlandet et sted.