Hvilket Frequent Flyer membership?

nemarvin

Newcomer
Jeg skal gå på college USA de neste 4 årene og kommer til å fly frem og tilbake mellom Oslo og Florida 2 ganger, som blir ca 20,000 miles, i året. Hvilket Frequent Flyer program/medlemskap lønner seg for meg?

Mest sannsynlig kommer jeg til å reise med selskaper innenfor Star Alliance, så det må være et av selskapene som er medlem der. Det jeg ser for meg å bruke de oppsamlede "miles"-ene på er flybilletter på nettopp den strekningen (hvis mulig), eller evt. til oppgradering av billetter på samme strekning.

Det er ikke noe stort poeng for meg å få tilgang til lounge etc. som følge av oppgradering, men bonus poeng i form av opptjente miles er nok veldig nyttig.

Noen som vet noe om hva som lønner seg i min situasjon?

Jeg vil tippe at et av de amerikanske evt. kanadiske programmene i så fall vil passe deg best. Litt avhengig av hvem du kommer til å fly med, så ville jeg antatt at UA sin MilagePlus eller CO sin OnePass (som blir slått sammen med MilagePlus snart) er best for deg, evt. Air Canada sitt Aeroplan. Gå inn og studer disse programmene, og hva som gir uttelling i form av poeng der.

Og forresten, velkommen til oss! :)

Back