Hvilket flyselskap til Dubai?

Valget falt på KLM med ruten KRS-AMS-DXB i economy på A330-200 pga. tid og pris og at det er fantastisk greit å slippe OSL på hjemveien.

Noen som har noen tips til hvor man bør sitte i flyet (A332), må være med et vindu? Og har KLM bra AVOD?

Hva slags servering er det på rutene Cityhopper flyr? Er det kun en kjeksbit slik som på BA flight fra OSL?

Jeg reiser neste mnd, hvordan er temperaturene i Dubai da? Kaldt/varmt?

Last edited:
KLM har vel et av de beste AVOD av europeiske flyselskap, Cityhopper har jeg bare flydd tidlig på morgenen, da er det rundstykkesak, youghurt, juice og te/kaffe om jeg husker riktig.

Kald er vel ikke et begrep som eksisterer i Dubai omtrent, Abu Dhabi klokka to om natta forrige uke lå på rett under 20 grader.

Noen som vet hva slags stikkontakter de har i Dubai? Gjorde et raskt søk på google og fikk opp 3-pin (samme som de har i England). Men er ikke 100% sikker på om det stemmer. Noen som vet noe ang dette?

Noen som kan anbefale familie hotel i Dubai ?

Har vært i Dubai én gang og valget falt på Hilton Jumireiah Beach, fantastisk hotell med egen privat strand, ingen lokende lokalbefolkning, ingen strandselgere og en fantastisk frokost!

Har vært i Dubai én gang og valget falt på Hilton Jumireiah Beach, fantastisk hotell med egen privat strand, ingen lokende lokalbefolkning, ingen strandselgere og en fantastisk frokost!

Kan legge på +1 på denne. Også flere spisesteder i gangavstand, blant annet Starbucks, Sør-Afrikansk steak house (denne kunne ikke servere Sør-Afrikansk kjøtt sist jeg var der grunnet importrestriksjoner, høst 2009) og Mexikansk er steder jeg husker nå i farta.

Noen som vet hva slags stikkontakter de har i Dubai? Gjorde et raskt søk på google og fikk opp 3-pin (samme som de har i England). Men er ikke 100% sikker på om det stemmer. Noen som vet noe ang dette?

Tror det stemmer ja. Er i alle fall 3-pin over alt. Uansett så har de fleste hoteller vår vanlige 2-pin på rommet så man får ladet laptop, mobil etc.

Skal du ha et bra hotell, så vil jeg anbefale Jumeirah Beach Hotel. Den har en privatstrand (som mange av hotellene der her). I tillegg er den rett ved et badeland, Wild Wadi (hvis barna er i badeland-alder), og den ligger like ved Medinat Jumeirah, som er en blandin av hotell + restauranter. Jeg hadde holdt meg litt unna JBR (Jumeirah Beach Residence) området, da det hovedsaklig består av mange, mange hoteller og leiligheter.

Lokalbefolkningen går aldri på stranden, og det finnes ikke strandselgere i Dubai.

Stikkontaktene i Dubai er av "britisk standard", så ta med adapter.

Er ikke Atlantis på palmen det ultimate badehotellet?

Jeg hadde et billlligere hotell så jeg brukte Jumeirah Beach park. Var lite folk der og ble overrasket over hvor bra stranden var: fin sand og turkist vann med perfekt temperatur. Hadde ikke trodd det kunne være så bra like ved en så stor by.

Hørte ar brautende russere som kastet søppel rundt seg var den eneste plagen på offentlige strender.

Atlantis ligger ytterst på The Palm Jumeirah, men er ganske dyrt. Også her vil man få adgang til et badeland / privatstrand, som er veldig bra.

Jumeirah beach park er helt ok, men folk (dvs kvinner) har blitt plaget av stirrende menn (dvs fremmedarbeidere). En bra strand, som er gratis, finner du rett ved siden av Dubai Marine Resort, som ligger rett ved Jumeirah Mosque. Her er det enkle fasiliteter, og gangavstand til Starbucks / andre kafeer / små malls.

Hvis man vil ha badeferie, så hadde jeg ikke anbefalt Golden Sands, da disse leilighetene ikke ligger ved stranden, men man er avhengig av å ta taxi dit.

Masse bra info her :)

Reiser imorgen kveld og ankommer Dubai tidlig på morgenen neste dag.
Jeg og reisefølget kommer til å bo på Fraser Suites Dubai. Håper dette er et bra hotel. Virket værtfall sånn da vi leste og sånt. Litt synd de ikke har gratis internet og frokost inkludert... Men men... Regner med å få skrevet en tripreport når jeg er tilbake da! :)

Masse bra info her :)

Reiser imorgen kveld og ankommer Dubai tidlig på morgenen neste dag.
Jeg og reisefølget kommer til å bo på Fraser Suites Dubai. Håper dette er et bra hotel. Virket værtfall sånn da vi leste og sånt. Litt synd de ikke har gratis internet og frokost inkludert... Men men... Regner med å få skrevet en tripreport når jeg er tilbake da! :)

God tur Robin882, misunnelig her nå...
Ta masse bra bilder!

Back