Hvilket fly så jeg i dag tidlig over Oslo 03AUG19?

• Thread starter Thread starter OEH
  • Start date Start date

OEH

ScanFlyer Gold

I dag tidlig rundt klokken 8 da jeg løp rundt Østensjøvannet ble jeg oppmerksom på et innkommende fly. Det så ut som en A340, iallefall hadde det fire motorer.
Jeg tenkte først at det var SK908 som var operert av en A340, men da jeg kom hjem og sjekket flightradar24 så jeg at denne flighten var en A330 og det var heller ingen andre flighter som stemte med min observasjon.
Veldig merkelig. Kan det være at flightradar24 viser feil reg?

Re: Hvilket fly så jeg i dag tidlig over Oslo 03AUG19?

Militær kanskje? Hadde den t-hale?

Militær kanskje? Hadde den t-hale?

Nei, miltær var det ikke. Tidspunktet passer helt med SK908 (landet kl 0817). Derfor jeg mistenker at FR24 viser feil individ.

SK908 gikk såpass langt nord den vel var litt vanskelig å se godt fra Østensjøvannet

Dessuten viser alle «kilder» den som LN-RKH og en A330-300

0a20c17849d10b8523e78f36706105e6.jpg

Da skjønner jeg absolutt ingenting. Jeg er 100% sikker på at flyet hadde fire motorer, det var ikke et millittærfly og jeg observerte det på samme tidspunkt som SK908 var minutter fra touchdown.
Veldig rart.

Jeg tror du så CAL Cargo Airlines B747-400F 4X-ICA, den landet kl 08:27 og jeg så den hjemmefra på vei inn mot 01R, etter at SK908 hadde landet.

Jeg tror du så CAL Cargo Airlines B747-400F 4X-ICA, den landet kl 08:27 og jeg så den hjemmefra på vei inn mot 01R, etter at SK908 hadde landet.

Det høres ut som det mest sannsynlige :up:

Ser på FR24 sin Playback at den fløy nesten over Østensjøvannet på det tidspunktet

Da burde 'mysteriet' være oppklart. Takk for hjelpen gutter!

Fantastisk samarbeid :)
Morsomt å lese :)

men da jeg kom hjem og sjekket flightradar24....

Hjem for å sjekke FR24? Den sjekker da jeg på appen på mobilen der og da når jeg ser et fly og lurer på hvem det er.. :8:

Hjem for å sjekke FR24? Den sjekker da jeg på appen på mobilen der og da når jeg ser et fly og lurer på hvem det er.. :8:

Kanskje han ikke hadde med mobilen (Ååååååååå erre muuulig???) :old:stir:colgate: :72:

Back