Re: Hvilket år hadde du din første flytur ?
11 år gammel, så jeg husker det som om det var i går. Lørdag 6 juni 1981. En 747-100 fra NorthWest Orient fra Gardermoen til JFK. Setekonfigurasjon 3-4-2. Vi satt i 2 seter på høyre side, setet bak nest bakerste dør, så hadde god benplass.
Flymarkedet i USA hadde akkurat blitt deregulert så vi hadde fly så mye du vil i USA i 30 dager billett med NWO. Billetten startet å gjelde 3 dager senere da vi fløy NY til SFO med flybytte i MSP. I MSP ble vi oppgradert til 1ste klasse, som er min eneste 1ste klasse erfaring. Den gang ble man tildelt sete i gate og de hadde små klistremerker de satte på Boarding kortet, da vi kom til gate, var alle seter tildelt unntatt 4 seter i 1st og de kunne ikke dele en utenlandsk familie med mindreårige barn, så da fikk vi 1st i en 727-200. Det ble 8 flighter med 727 og 1 med DC10, innenlands i USA, så returnerte vi fra MSP direkte til GEN med en 747-100 16.juli. 11 fligther er fremdeles det høyeste antall jeg har hatt i et enkelt år og høyeste med samme selskap i samme ferie(den blir aldri slått) og NWO er det selskapet jeg har 3 flest flighter med, etter Norwegian og SAS. Neste gang jeg fløy var 12.12 1986 da med SAS fra FBU da vi feiret jul på New Zealand, det ga 6 flighter i 86 og 7 i 87, totalt 13. Alle disse rekorder blir slått, når vi i januar og februar -24 flyr 15 ganger, med 11 selskap.