Re: Hvilken investor sitter klar til å gå inn i SAS?
Er det virkelig så mange luker?
Danmark: Innenriks vil nok DAT og Norwegian ta over det som er igjen av SAS-flyvninger. Utenriks en kombinasjon av Norwegian og utenlandske selskaper, evt. en mini-SAS opprettet av den danske stat for å ivareta strategiske interesser.
Sverige: Det landet det er mest spørsmål ved men likevel en konkurransesituasjon med Norwegian, BRA og FR i innenriks-trafikk -- så vil tippe noe lignende som i Norge.
Skal ikke kloge mig på SE og NO.
DK skal man nok se som 2 markeder CPH og ikke-CPH
CPH vil man se de udenlandske selskaber opruste med større fly/flere frekvenser og så FR/ESY/Eurowings komme ind med flere destinationer.
På langruter kan jeg på sigt se et eller flere selskaber kommer ind med ruter: Måske UA til EWR og/eller ORD for at samle noget feed op
måske DL på SEA som erstatning for SFO/LAX ruterne.
På ikke-CPH markedet gør fraværet af SAS ikke nogen forskel - vi ser dem alligevel ikke!
Jo de flyver med lidt CRJ/ATR på BLL-OSL/ARN og AAL-OSL men som med indenrigs - det vil kunne dækkes af DX/DY alternativt EZ hvis de begynder at flyve rutefly igen.
SAS dækker ikke nogen kritiske ruter i DK, der ikke lynhurtigt kan dækkes af andre.
Chartermæssigt er der masser af andre aktører i markedet både i nord og syd,
Så, når SAS forsvinder bliver der lidt uro et par måneder men det varer ikke længe.
SAS er ikke vigtigt for Danmark, SAS er måske vigtigt for Sjælland - men kun her og nu, det udjævner sig.