Hvilken investor sitter klar til å gå inn i SAS?

Re: Hvilken investor sitter klar til å gå inn i SAS?

Har noen tall på hvor stor prosentandel av trafikken på Kastrup som er transit? Både internasjonalt og dansk innenriks til/fra utland?

Jeg tror kanskje LN-MOWs estimat på SAS transferandel på CPH kanskje er noe høyt?

Ser man på CPH totalt og tar 2019, for å holde oss pre-korona, da var antall avreisende passasjerer omtrent 15 mill, og av dette var 3 millioner transfer. Så det gir total transferandel på 20%. Nå gadd jeg ikke grave så langt, men det er faktisk lavere enn for OSL, hvor den nå i mai var på 22%

SAS er selvsagt dominerende på transfer på CPH, men er ikke eneste selskap. F.eks da jeg landet med Norwegian OSL-CPH så jeg det var 5 videreforbindelser på transferskjermen ved gaten: noe Polen, Syden, og LGW, husker jeg rett

https://www.cph.dk/om-cph/presse/nyheder/2022/1/cph trafik dec og hele 2021

Jeg tror kanskje LN-MOWs estimat på SAS transferandel på CPH kanskje er noe høyt?

Godt mulig, men det var lett 90% på det ‘verste’ i min tid …. ;)

Kanskje litt off-topic, men vil ikke Kastrups status som HUB forsvinne dersom SAS forvinner eller skifter vesentlig form (kan jo også forsterke HUB status om man rendyrker den strategien)?

En hub dannes av ett selskap og deres partners. Ellers er det bare en plass der du bytter fly ….

Men dersom danske myndigheter skulle bestemme seg for å "gi opp" hub'en i København, så finnes det vel knapt et bedre tidspunkt enn nå, hvor så å si alle bransjer, inkludert reiseliv, skriker etter arbeidskraft.

Og derfor kommer den danske stat til og strekke seg ganske langt, Kastrup er en stor arbeidsgiver.
Men de må og få ned tallet på administrative stillinger i SAS.

Men de må og få ned tallet på administrative stillinger i SAS.

Det er gått ned mer enn du tror ... Men man trenger å få skiftet ut en del som fortsatt sitter med hodet opp i rompa.

Situasjonen i Norge:

• SAS - Scandinavian Airlines System: Skandinavia/Europa/Nord Amerika/Asia/Midt Østen
  • Norwegian Air Shuttle: (Skandinavia/Europa)
  • Norse Atlantic Airways: (Europa/USA)
  • Widerøe: (Norge/Europa)
  • Flyr: (Skandinavia/Europa )

Back