Hvilken investor sitter klar til å gå inn i SAS?

Re: Hvilken investor sitter klar til å gå inn i SAS?

Har noen tall på hvor stor prosentandel av trafikken på Kastrup som er transit? Både internasjonalt og dansk innenriks til/fra utland?

Jeg tror kanskje LN-MOWs estimat på SAS transferandel på CPH kanskje er noe høyt?

Ser man på CPH totalt og tar 2019, for å holde oss pre-korona, da var antall avreisende passasjerer omtrent 15 mill, og av dette var 3 millioner transfer. Så det gir total transferandel på 20%. Nå gadd jeg ikke grave så langt, men det er faktisk lavere enn for OSL, hvor den nå i mai var på 22%

SAS er selvsagt dominerende på transfer på CPH, men er ikke eneste selskap. F.eks da jeg landet med Norwegian OSL-CPH så jeg det var 5 videreforbindelser på transferskjermen ved gaten: noe Polen, Syden, og LGW, husker jeg rett

https://www.cph.dk/om-cph/presse/nyheder/2022/1/cph trafik dec og hele 2021
 
Re: Hvilken investor sitter klar til å gå inn i SAS?

Jeg tror kanskje LN-MOWs estimat på SAS transferandel på CPH kanskje er noe høyt?

Godt mulig, men det var lett 90% på det ‘verste’ i min tid …. ;)
 
Re: Hvilken investor sitter klar til å gå inn i SAS?

Kanskje litt off-topic, men vil ikke Kastrups status som HUB forsvinne dersom SAS forvinner eller skifter vesentlig form (kan jo også forsterke HUB status om man rendyrker den strategien)?
 
Re: Hvilken investor sitter klar til å gå inn i SAS?

En hub dannes av ett selskap og deres partners. Ellers er det bare en plass der du bytter fly ….
 
Re: Hvilken investor sitter klar til å gå inn i SAS?

Men dersom danske myndigheter skulle bestemme seg for å "gi opp" hub'en i København, så finnes det vel knapt et bedre tidspunkt enn nå, hvor så å si alle bransjer, inkludert reiseliv, skriker etter arbeidskraft.
 
Re: Hvilken investor sitter klar til å gå inn i SAS?

Og derfor kommer den danske stat til og strekke seg ganske langt, Kastrup er en stor arbeidsgiver.
Men de må og få ned tallet på administrative stillinger i SAS.
 
Re: Hvilken investor sitter klar til å gå inn i SAS?

Men de må og få ned tallet på administrative stillinger i SAS.

Det er gått ned mer enn du tror ... Men man trenger å få skiftet ut en del som fortsatt sitter med hodet opp i rompa.
 
Re: Hvilken investor sitter klar til å gå inn i SAS?

Situasjonen i Norge:

  • SAS - Scandinavian Airlines System: Skandinavia/Europa/Nord Amerika/Asia/Midt Østen
  • Norwegian Air Shuttle: (Skandinavia/Europa)
  • Norse Atlantic Airways: (Europa/USA)
  • Widerøe: (Norge/Europa)
  • Flyr: (Skandinavia/Europa )
 
Back
Top