Eivind Roald har et innlegg om dette temaet i siste kundemagasinet til SAS. Oser vel ikke akkurat av optimisme for de som har lest det.
Are you talking about the insert on page 118 in the July issue?
Hvorfor ikke?Eivind Roald har et innlegg om dette temaet i siste kundemagasinet til SAS. Oser vel ikke akkurat av optimisme for de som har lest det.
Hvorfor ikke?
Han skriver: "we are commited to adding more direct flights from both Norway and Sweden, and we are doing so at a higher rate than for Copenhagen"
han skriver også "we look forward to showing you new destinations soon."
Styret i SAS har vedtatt at kapasiteten skal økes med 4 ekstra fly, ett av disse flyene skal brukes til ARN-HKG, så tre fly til overs.
Personlig velger jeg og ikke være så pessimistisk som enkelte er tydeligvis er.
We look forward to showing you new destinations soon, er vel rimelig hakk i plata fra Roald..
Er nok materiellet som setter begrensningene nå ... har ikke hørt mer om forlenging av lease eller nytt materiell til erstatning for de tre A340'ene som skal ut av flåten .. og inntil dette er klart, kan man helelr ikke åpne nye ruter.
100% enig. På diamanteventen gav de inntrykket av at dette omtrent var done deal og bare skulle klareres for siste finpuss uken etterpå.
Mega håpløst av SAS å prate om utvidelse i 1 år uten noe som helst konkret.
Mulig spørsmålet har blitt stilt før, men hvorfor er det så ekstremt få interkontinentale Star Alliance-selskaper som opererer i Norge og Skandinavia? Det er jo nesten bare Singapore, Air Canada og Air China. Skulle tro Skandinavia er et større marked enn som så..
Man har vel Thai, United og Ethiopian i tillegg? Og det er vel ikkje så veldig få mtp innbyggarar. Det er knapt meir menneske i Skandinavia enn i ein større tysk delstat eller i greater London.
Dette har jo blitt forsøkt påpekt tidligere uten noe særlig interesse for oppmerksomhet og debatt. Thai, US, United, Air China og Ethiopian sine etableringer utenfor CPH har jo snarere vært på tross av SAS enn på grunn av.
Disse etableringene har jo blitt motarbeidet fra dag en uten at SAS har sett muligheten til å betjene destinasjoner direkte i sammarbeid med sine allianse partnere.
Fra kilder med internasjonal troverdighet innen STAR, så lemnes SAS lite annerkjennelse for viljen til å sammarbeide.
Ser man på det transatlantiske sammarbeidet så er SAS ikke invitert med inn.
Det er mildt sagt noe spesielt, STAR og den transatlantiske betydningen for SAS tatt i betraktning. Ser man på CPH, er det jo nesten pinlig hvor lite interkontinentale ruter med STAR selskaper som er der.
Av hva jeg har blitt fortalt, på grunn av at SAS ikke evner å ta inn over seg sin egen lille størrelse og betydning i invitasjonene og forsøkene til sammarbeid.
Resultatene er jo meget dynlige og udiskutable. SAS er desverre nærmest som en landstryker på sine interkontinentale landeveier!
SAS slipper paxtall i morgen, men veldig lite trolig at de kommer noe da. Utover det så er det kvartalspresentasjon igjen i begynnelsen av sept selv om de selvsagt kan slippe evt ny(e) ruter uavhengig av dette.
Ting tar tid og begynner å lure på om det faktisk kommer noe i det hele tatt, og spesielt fra OSL.... Poll'en her inne er jo relativt tydelig på hva forumistene tror. Kanskje de har rett..
19. August![]()
Den norska inrikestrafiken är SAS största och mest lönsamma marknad. Att växa ytterligare, framför allt bland affärs- och oftaresenärer är en del av strategin för framtiden.
Det kan också ge en fingervisning om var SAS nästa långlinje ska placeras.
Slippes det 19.august?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.