Mammaen min fikk disse bildene på mail av noen og jeg lurer på om noe vet hvilken flyplass det er og hvor den er hen? Det ser veldigt merkeligt ut, har aldri sett noe lignende før.
Var der siste gang i 2007. Var totalt fire (sivile) flybevegelser der pr. dag. GB Airways (nå kjøpt opp av Easyjet, og Iberia, men de ga opp etter kort stund)
En historisk viktig flyplass som fremdeles har både en viss militær men spesielt symbolsk betydning. At veien krysser rullebanen har sine praktiske årsaker. Bildene er tatt fra et fjell; "The Rock" som er "gjennomboret" av tunneller og artilleriposisjoner, både mot havet og ikke minst mot tilkomstveiene fra nærmeste nabo i nord.
Det sier jeg meg enig, men for all del, prøv å koordinere dette sammen med schedulert flybevegelse, så kan du enten fotografere fra veien/rullebanen eller fra the Rock. Og er du heldig kan du ta et bilde av flyet fra oven som dette.
Men kjører du mot Gibraltar og følger offisiell spansk skilting.... Bemerk at mangler skilting til Gibraltar. Følg skiltene mot en by som heter La Linnea.