Hvilke Norwegian-ruter fra Rygge blir de første som droppes

Re: Hvilke Norwegian-ruter fra Rygge blir de første som droppes

Et interessant spørsmål er uansett hvordan dette vil slå ut på de tre "Oslo-flyplassene" som helhet - OSL, TRP og RYG. Det må jo bli en del overkapasitet av dette? Det norske markedet er jo ikke ubegrenset.

Originally posted by SQ 777

Litt tvil om Marrakech. Har vært der to ganger, men en uke er for lenge. Kanskje mer intresse dersom to ganger i uka slik at en kunne ha hatt 3 eller 4 dager "opplevelsestur" ned dit.

Vel hvis man reiser kollektivt til flyplassene, så "slipper" man nå å være der en hel uke. OSL-RAK går vel på mandager og RYG-RAK på onsdager, så kan man mikse og trikse som man vil.

Såvidt jeg skjønte skal vel RAK flyttes fra OSL til Rygge og begynne å gå to ganger i uken. Virker fornuftig. En gang i uken er for lite for sånne destinasjoner, helt klart. Det samme skulle vel skje med Istanbul og Beograd?

Originally posted by FlightDeck

Et interessant spørsmål er uansett hvordan dette vil slå ut på de tre "Oslo-flyplassene" som helhet - OSL, TRP og RYG. Det må jo bli en del overkapasitet av dette? Det norske markedet er jo ikke ubegrenset.

Hadde man bygget på Hurum i sin tid hadde hverken Rygge eller Torp hatt livets rett i dag.....

En langsiktig målsetting for Norwegian er vel kanskje gradvis å flytte en del trafikk fra OSL til RYG? Og altså at Oslo-folk ser på Rygge som et godt alternativ til OSL. Men i første omgang må det ses på som noe komplementært.

Det har jeg veldig vanskelig for å tro. Mye av innlandstrafikken betjenner foretningsfolk og de er vel neppe interessert i å fly til Rygge, sikkert noen men ikke mange. Så er det mange som er i transit og det er ikke nødvendigvis DY de skal fly med videre. Å flytte ting til Rygge vil gå på bekostning av flere ruter og vil ikke gi DY flere pax.

Hilsen,
Laurenz

Originally posted by litt-amatør

Såvidt jeg skjønte skal vel RAK flyttes fra OSL til Rygge og begynne å gå to ganger i uken. Virker fornuftig. En gang i uken er for lite for sånne destinasjoner, helt klart. Det samme skulle vel skje med Istanbul og Beograd?

Ja, det ser ut som om Beograd, Marrakech og Istanbul flyttes til Rygge. Det er ikke lagt ut nye billetter fra Gardermoen etter at sommerens/høstens ruteprogram er ferdig. Både det at rutene videreføres og at frekvensene økes, kan være et tegn på at rutene har gått bra. Det har vel stort sett vært turister på disse flyene, og da synes vel Norwegian det er greit at flyene flyttes til Rygge.

Ja, det ser ut som om Beograd, Marrakech og Istanbul flyttes til Rygge. Det er ikke lagt ut nye billetter fra Gardermoen etter at sommerens/høstens ruteprogram er ferdig.

Szczecin flyttes tilsynelatende også fra OSL.

Jeg velger å glede meg over at Norge har et lavprisselskap som er ekspansivt og tetter hullet før utlendingene kommer.

Hvilke Norwegian-ruter fra Rygge blir de første som droppes er en overskrift som får meg til å tenke på Jante og for å være helt ærlig, det har vært litt for mye av dette i det siste. Er det ikke på tide å glede seg over at vi får en ny sivil flyplass i landet, at vi har hatt to flotte flyshow så langt i år og at livet i Norge er bedre enn stort sett alle andre steder (dere amerikanere kan tro dere betaler mindre skatt enn oss, men det er en illusjon)? I morgen kommer forøvrig nok et flystevne - livet er herlig!

Takk KOG!!!

Nå som da DY flytter ruter til RYG fra OSL vil de ikke da sparke beina vekk under en del av sitt eget kundegrunnlag? Nå tilbyr DY gjennomgående innsjekk, men de rutene som kanskje virkelig trenger feed flyttes til en annen flyplass slik at det kun blir lokalpax som flyr på disse rutene.

Originally posted by laurenz

En langsiktig målsetting for Norwegian er vel kanskje gradvis å flytte en del trafikk fra OSL til RYG? Og altså at Oslo-folk ser på Rygge som et godt alternativ til OSL. Men i første omgang må det ses på som noe komplementært.

Det har jeg veldig vanskelig for å tro. Mye av innlandstrafikken betjenner foretningsfolk og de er vel neppe interessert i å fly til Rygge,

Hvorfor ikke?
Det er jo masse forretningsfolk som reiser til/fra Torp, så hvorfor skulle forretningsfolk ønske å reise fra Rygge?

Originally posted by imm
Hvorfor ikke?
Det er jo masse forretningsfolk som reiser til/fra Torp, så hvorfor skulle forretningsfolk ønske å reise fra Rygge?

Fordi Torp har et annet passasjergrunnlag enn Rygge - husk at Rygge konkurrerer i stor grad med OSL, mens Torp har høy andel lokale pax.

Helt klart at forretningsfolk også kommer til å reise fra Rygge , men "vi" er ofte avhenging av frekvens og alternativer for å kunne reise optimalt.

Skal du på ferie en uke i Februar , så kan du booke nå og that's it.

Får jeg en telefon i morgen om et oppdrag i Munchen , så kan jeg ikke vente til en avgang på Onsdag fra Rygge når OSL har 4 daglige med 2 selskapet, og tilsvarende viktig at når man reiser i jobben så kan man ikke forsvare å skulle vente unødige lenge på en retur flight.

Gledelig at jeg kun bruker 1 timer til Rygge, samme tid som til OSL.

Vil tro at du aldri opplever kø til Rygge - mens du til OSL nok kan komme til å stange både her og der!

Syntes at OSL har fått "dreis" på sikkerhetslusene nå etter at de vel dobblet antalet, dette var vel det største momente for kø man selv ikke kan påvirke.

Originally posted by DYflyer

Ja, det ser ut som om Beograd, Marrakech og Istanbul flyttes til Rygge. Det er ikke lagt ut nye billetter fra Gardermoen etter at sommerens/høstens ruteprogram er ferdig.

De skulle visst ikke flyttes fra OSL.Det er hvertfall det jeg har hørt på HK...

Originally posted by ThomAAs

Originally posted by DYflyer

De skulle visst ikke flyttes fra OSL.Det er hvertfall det jeg har hørt på HK...

Hjemmesiden til DY har ingen flyvninger fra OSL til SZZ etter 12. februar.

Originally posted by litt-amatør

Merk også at Marrakech, Beograd og Istambul ikke nødvendig vis er åpnet som typiske ferie destinasjoner. Husk at det i Norge, mer enn noe annet europeisk land, ofte er svært kapitalsterke innvandrere som reiser ofte til sine familier og fødesteder.
Jeg tror disse destinasjonene i større grad passer disse enn nødvendig vis et ektepar fra Røa som skal ha en langweekend i Beograd....

Originally posted by EB

Vil tro at du aldri opplever kø til Rygge - mens du til OSL nok kan komme til å stange både her og der!

Feil. E6 nordover fra Oslo har langt mindre kø problemer enn E6 sørover og E18-Mosseveien hvor den står om ettermiddagen. Fra Oslo til OSL går det bare tregt til Lillestrøm

Ja, hvis du kjører om Lillestrøm går det nok tregt...

Back