FBU4EVER: dette er off-topic, men jeg har alltid lurt på hvordan et flysertifikat ser ut; er det en punke med papirer eller et enkelt ark? Er vel neppe noe lite plastkort!![]()
Mener forresten å ha lest en artikkel i det gamle inneriksmagasinet til SAS (husker ike hva det het) om at DC-9 ble bygd om til MD-80 på FBU. Regner med at denne handlet om instrumentoppgraderingen du viser til.
Originally posted by LCH
FBU4EVER: dette er off-topic, men jeg har alltid lurt på hvordan et flysertifikat ser ut; er det en punke med papirer eller et enkelt ark? Er vel neppe noe lite plastkort!![]()
Norsk (JAA) PPL ser nesten likt ut, bortsett fra at rettighetene står på selve sertifikatet.Ja,det er denne modifiseringen jeg snakker om.
Et norsk ATPL-sert. er faktisk tre-delt: Selve sertifikatet,et rettighetsbevis og legepapiret.Alle er ca 15 cm brede og 6-7cm i høyden og foldet i tre slik at de er ca. 5x7 cm og passer i en plastholder.
Jepp, men FAA medical er forresten bare gul så lenge den er kombinert med student pilot sertificate. (solo-bevis) Er noen som går rundt med samme store lappen bare i hvit.FAA PPL, CPL og CFI er plastkort, ala norsk bilsertifikat, men uten bilde. Legeattesten er som en stor gul post-it lapp.
McD valgte av komersielle grunner å markedsføre DC-9-80 som MD-81/82/83 og -87.
Originally posted by Leorim
Hva med å liste de flyplasser/flytype/selskaper som du har betalt det det koster å reise ned ? Her på forumet er det sikkert ikke mange som har betalt altfor mange kroner for sine turer, eller hva ? :thumbup
Originally posted by LN-KOG
Fordelen med å betale er at man ikke står igjen når flyet går. For dem som er misunnelige på dem som reiser på ID-billetter: De bruker ofte like mye penger på ekstra hotellovernattinger som vi andre bruker på flybilletten. En reise er ikke bare å sitte i et fly og vente på å komme fram.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.