Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
FBU4EVER: dette er off-topic, men jeg har alltid lurt på hvordan et flysertifikat ser ut; er det en punke med papirer eller et enkelt ark? Er vel neppe noe lite plastkort!![]()
Mener forresten å ha lest en artikkel i det gamle inneriksmagasinet til SAS (husker ike hva det het) om at DC-9 ble bygd om til MD-80 på FBU. Regner med at denne handlet om instrumentoppgraderingen du viser til.
Originally posted by LCH
FBU4EVER: dette er off-topic, men jeg har alltid lurt på hvordan et flysertifikat ser ut; er det en punke med papirer eller et enkelt ark? Er vel neppe noe lite plastkort!![]()
Norsk (JAA) PPL ser nesten likt ut, bortsett fra at rettighetene står på selve sertifikatet.Ja,det er denne modifiseringen jeg snakker om.
Et norsk ATPL-sert. er faktisk tre-delt: Selve sertifikatet,et rettighetsbevis og legepapiret.Alle er ca 15 cm brede og 6-7cm i høyden og foldet i tre slik at de er ca. 5x7 cm og passer i en plastholder.
Jepp, men FAA medical er forresten bare gul så lenge den er kombinert med student pilot sertificate. (solo-bevis) Er noen som går rundt med samme store lappen bare i hvit.FAA PPL, CPL og CFI er plastkort, ala norsk bilsertifikat, men uten bilde. Legeattesten er som en stor gul post-it lapp.
McD valgte av komersielle grunner å markedsføre DC-9-80 som MD-81/82/83 og -87.
Originally posted by Leorim
Hva med å liste de flyplasser/flytype/selskaper som du har betalt det det koster å reise ned ? Her på forumet er det sikkert ikke mange som har betalt altfor mange kroner for sine turer, eller hva ? :thumbup
Originally posted by LN-KOG
Fordelen med å betale er at man ikke står igjen når flyet går. For dem som er misunnelige på dem som reiser på ID-billetter: De bruker ofte like mye penger på ekstra hotellovernattinger som vi andre bruker på flybilletten. En reise er ikke bare å sitte i et fly og vente på å komme fram.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.