Hver femte utenlandsreisende med KLM

• Thread starter Thread starter jb1
  • Start date Start date
Replying to Topic 'Hver femte utenlandsreisende med KLM'

ja nordmenn for opp øynene for kvalitet....hehe....

men liten tvil om at KLM har gode priser på intercontinentale destinasjoner.....

Fløy med de til Toronto. En veien med NW via DTW, og tilbake turen med KLM. Ble meget fornøyd, også fikk jeg bonuspoeng selv om jeg var under 18...:)

Men OSL-AMS er de 50% dyrere enn SAS, ihvertfall når jeg skal nedover i mai. Må innrømme at jeg helst ville fly KLM, i håp om å få en 737-900 i boka, men siden SAS var billigst både for meg og foreldrene mine ble SAS.

Ser at TRD har en fremgang på 28%, blir det kanskje flere avganger eller muligens F100? Eller har ruta hatt dårlig belegg tidligere?

Stemmer dette virkelig???? Hvis en av fem setter seg ombord på et KLM-fly må det da være ganske tomt på alle de andre fly!?
Så mange internasjonale avganger som finns nå så stiller jeg meg sterkt tvillende til disse tall.

KLM "lærte" vel noe da Braathens feeda mange passasjerer til AMS og KLM i si tid... Kor mange rundturer har KLM til AMS i løpet av dagen fra dei 5-6 destinasjonene dei har i Norge?

Det er 17 daglige avganger fra Norge til Amsterdam med KLM :sarc

Årlig er det vel rett under 7 mill utenlandsreisende på rutefly ut fra norske flyplasser, og hvis klm har 850000 så er det vel ennå et stykke til 20%?

17? Det er en del det, men så går det over 180 fly til utlandet bare fra Gardermoen i dag.

Det er imponerende å se hvilket marked KLM har tatt i Norge...

KLM gjør det veldig bra i Norge og har absolutt klart å få nordmenn til å benytte seg av Amsterdam som transitt-flyplass.
Mange som har oppdaget at CPH nok ikke er den beste bare fordi SAS bruker den.

Jeg tror det er flere årsaker til at KLM gjør det bra. SAS blir ansett som en "stor stygg ulv" (til forveksling likt hva nedelendere synes om KLM :spin: ), og de har villet sluse mesteparten av paxen via OSL og deretter gjerne CPH.
KLM har vært villige til å satse på flere norske byer med forbindelse til AMS når SAS ikke var villig til å opprette utenlandsruter - da bygger man goodwill. Dernest er fornuftige priser med mange gode tilbud og et bra servicenivå er egenskaper som går rett hjem her på berget (og antakelig de fleste andre steder). Gratulerer til KLM som satset og vant!

DY! Du tar helt feil... København er ikke best på grunn av SAS (mange andre blant annet KLM bruker jo også CPH) men på grunn av sjarmen, mix`n av butikker og restauranter. Det å gå rundt i København - uansett hvilket selskap du skal videre med er jo en hyggelig opplevelse...

Alt handler ikke om SAS - positivt eller negativt!

Originally posted by EB

DY! Du tar helt feil... København er ikke best på grunn av SAS (mange andre blant annet KLM bruker jo også CPH) men på grunn av sjarmen, mix`n av butikker og restauranter. Det å gå rundt i København - uansett hvilket selskap du skal videre med er jo en hyggelig opplevelse...

Alt handler ikke om SAS - positivt eller negativt!

OK. Men ikke mange som flyr andre selskaper til CPH for så bytte til andre enn SAS vil jeg tro. Men CPH er en OK flyplass, men synes ikke at Schiphol er noe dårligere, tvert imot....er jo enda flere som flyr dit så....

Stemningen er mye hyggeligere i København... Pluss jeg skjønner språket...;)

det er jo det samme KLM har påstått tidligere, men det kan ikke rime med 20% av alle utenlandspax. 20% av interkont-pax har de helt sikkert, men 20% av alle utenlandspassasjerer fra Norge tror jeg IKKE de har. Tenk på de store tunge utenlandsdestinasjonene som ARN, LON, CPH og FRA.

Som stort sett betjenes fra en flyplass i Norge. KLM har nok tatt et solid stykke av utenrikstrafikken. Forresten så teller vel ikke ARN - der er det jo nesten bare SAS-ansatte ombord...:wow:

Originally posted by EB

Stemningen er mye hyggeligere i København... Pluss jeg skjønner språket...;)
Synes stemningen er like god på Schiphol, men språket er kanskje litt verre, men avhenger av hvor mange Tuborg/Heineken en har innabords:)

Tot ziens!
:spin:

Drikker ikke øl... så det er kanskje derfor jeg trives bedre i København. På Seafood baren ved tax-free...

Men akkurat nå prøver jeg å finne to billige billetter til Amsterdam på nyåret - skal ned å besøke en ex...og har 300 Euro fra SAS som må brukes før 7. november...

Du får prøve KLM nonstop til AMS.

Om du absolutt vil ha en mellomlanding må du velge SAS.

Selv velger jeg ikke flyselskap etter hvilke spisesteder flyplassene har....

Back