Det er neppe plass til fire konkurrerende flyselskaper på stamnettet i Norge - så hvem skal ut?
SAS - fordi høye kostnader.
Norwegian - fordi de drukner i gjeld og gammel moro.
Flyr - fordi de forsøker å være Norwegian 2.0, mens Norwegian 1.0 allerede er her.
Wizz - fordi de til slutt ikke gidder mer mas om norsk arbeidsliv og lider Lidl sin skjebne.
Og hvem blir?
SAS - fordi de har et produkt som forretningsreisende er villige til å betale for.
Norwegian - fordi de, tross alt, er etablert og elsket.
Flyr - fordi de starter med lavere kostnader enn Norwegian, og blanke ark og fargestifter tell.
Wizz - fordi de har kista full av cash og pris til syvende og sist er viktigst.
Joker: Widerøe gir opp sin jungeljetsatsing fordi den kommer i skvis mellom alle de andre, og går tilbake til kjernevirksomheten med proppællfly?
Svarene ligger sikkert mye i hvordan det går med omstruktureringen til Norwegian og om Flyr tar av... Kjør debatt!
SAS - fordi høye kostnader.
Norwegian - fordi de drukner i gjeld og gammel moro.
Flyr - fordi de forsøker å være Norwegian 2.0, mens Norwegian 1.0 allerede er her.
Wizz - fordi de til slutt ikke gidder mer mas om norsk arbeidsliv og lider Lidl sin skjebne.
Og hvem blir?
SAS - fordi de har et produkt som forretningsreisende er villige til å betale for.
Norwegian - fordi de, tross alt, er etablert og elsket.
Flyr - fordi de starter med lavere kostnader enn Norwegian, og blanke ark og fargestifter tell.
Wizz - fordi de har kista full av cash og pris til syvende og sist er viktigst.
Joker: Widerøe gir opp sin jungeljetsatsing fordi den kommer i skvis mellom alle de andre, og går tilbake til kjernevirksomheten med proppællfly?
Svarene ligger sikkert mye i hvordan det går med omstruktureringen til Norwegian og om Flyr tar av... Kjør debatt!