Hvem er sykest?

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Dagbladet spør helt enkelt og helt riktig:

Hvem er sykest? Flygeledere som kanskje må flytte om fire år? Eller Hartvik (9 år) som ikke rakk et viktig legebesøk i USA???

Herlig når media setter ting i det rette perspektiv!!!

Replying to Topic 'Hvem er sykest?'

Men flygelederne er forbannet:
http://pub.tv2.no/nettavisen/reiseliv/article284215.ece

Stakker - hadde man virkelig trodd på folkets støtte etter dette??

Ser forøvrig at de nå har ca 25% drift av Oslo lufthavn, og at de få flygelederne som er på jobb sitter 2 og 2 sammen....

Bra Dagbladet!

Originally posted by DY
Men flygelederne er forbannet:
http://pub.tv2.no/nettavisen/reiseliv/article284215.ece

"Ifølge Heggelund er det særlig førstesideoppslaget i tirsdagens utgave av Dagbladet som har vakt reaksjoner. Overskriften «hvem er sykest» sammen med et bilde av niårige Hartvik som ikke rakk et viktig legebesøk i USA, synes ikke flygelederne på Røyken noe særlig om.

- Det var ikke akkurat det folk trengte å se da de var på vei til jobb i morgentimene, framholder Heggelund.

Flygelederen forsikrer at de ansatte ved kontrollsentralen på Røyken føler med de mange tusen passasjerene som ble rammet av mandagens aksjon.

- Alle er kjempetrist for at det rammer stakkars mennesker på Gardermoen, men vi har hele tida forholdt oss til regelverket som sier at folk ikke skal jobbe når de ikke føler seg i stand til det, fortsetter Heggelund. "

Dette kan vel kalles a shitload of crap fra flygeledernes side. Det var ikke dette folk trengte å se - hvem er folk? Flygelederne som får se konsekvensene av sine handlinger eller de som mister absolutt all sympati...?
Dette ser for meg ut som en regelrett maktdemonstrasjon som bør få alvorlige konsekvenser for de involverte. Hvis Røykens flygeledere er så mentalt "svake" (fant ikke et bedre ord, men innser at det kan tolkes uheldig) og ikke minst ustabile mtp. arbeidsaksjoner at alt går på skeis av dette, er det kanskje greit å legge hele greia til Sola. Skulle gjerne like å høre hva flygelederne selv som frekventerer forumet her mener.

Neimen stakkars flygeledere...måtte de tenke på andre på vei til jobben... Ja forandring fryder!!!!

Originally posted by DY
de få flygelederne som er på jobb sitter 2 og 2 sammen....

Godt å ha en hånd å holde i, stakkar...

Denne Heggelund må være en "agent provocateur", for ingen som vil ha sympati for flygelederne i denne saken ville vel ha sagt noe så dumt?

Hvem sa noe om fortsatt sympati for de egoistiske folka der? :D

Sympatien flommer nok over fra Heismontørene...

Er Dagbla' blitt Frp's partiavis nå? Frp er også eksperter i å sette grupper opp mot hverandre. Med en slik forside er det vel innlysende at alle og enhver har sympati med 9-åringen.....

Originally posted by LN-SSL

Er Dagbla' blitt Frp's partiavis nå? Frp er også eksperter i å sette grupper opp mot hverandre. Med en slik forside er det vel innlysende at alle og enhver har sympati med 9-åringen.....

Ja, selv om jeg på sett og vis liker budskapet, er dette antagelig en av de aller dårligste tabloid-forsidene på svært lenge...

Hvis det kommer inn en flygeleder som jobber på Røyken innom her, å leser endel av det som står her, lurer om han(eller hun) får lyst til å komme tilbake igjen :sarc

Originally posted by GFL

Hvis det kommer inn en flygeleder som jobber på Røyken innom her, å leser endel av det som står her, lurer om han(eller hun) får lyst til å komme tilbake igjen :sarc

Ja, vi må vel passe oss. De kan jo lese det, bli nedbrutt og dermed ikke føle seg skikket til å utføre jobben sin, og vips har de lammet flytrafikken noen dager til.

Originally posted by Dag Viking

Originally posted by GFL

Ja, vi må vel passe oss. De kan jo lese det, bli nedbrutt og dermed ikke føle seg skikket til å utføre jobben sin, og vips har de lammet flytrafikken noen dager til.

Så morsom var den kommentaren: :zzz

:D

Om jeg ikke fikk feil inntrykk så var årsaken til at Scanair diskusjonsforum flyttet fra airpics at diskusjonene ble usakelige.

Vel gratulerer - denne tråden er nok et eksempel på usakelig diskusjon med en sarkasme som ikke er godt for noen ting.

For ordens skyld; jeg holder ikke med flygelederne jeg heller.

:zzz ja....

Det er blitt sagt mye idiotisk de to siste dagene, ikke minst på dette forumet. Hvem er barnslig? Det er ikke flygelederne iallefall. Oppslaget til Dagbladet er nokså unødvendig. Lille syke Hartvik kunne like gjerne vært forhindret av snøvær eller SAS-streik. Alt er så tilfeldig, dog uansett like uheldig.

OK - det holder. De faar faa lov til aa staa for sine meninger.

Er imidlertid av den oppfatning at hvis flygeledernes mentale styrke ikke er sterkere enn de sier den er, kan man lure paa hvordan de i det hele tatt har faatt jobben. Jobben KREVER mental styrke og takling av stress, men det har de vist fint lite av de siste to dagene ..

Sorry gutta, men dere har fire aar paa aa forberede dere .. jeg har i to tilfeller hatt under fire timer.

Originally posted by LN-MOW

Sorry gutta, men dere har fire aar paa aa forberede dere .. jeg har i to tilfeller hatt under fire timer.

Men skulle du da samtidig dirigere masse fly og folk rundt omkring i lufta?

Originally posted by KAB

Lille syke Hartvik kunne like gjerne vært forhindret av snøvær eller SAS-streik. Alt er så tilfeldig, dog uansett like uheldig.

Hadde det vært SAS-streik så hadde oppslagene blitt minst like store! Tabloidpressen elsker jo å skrive om triste enkeltskjebner, og sette ansikter på konsekvensene aksjonen får.

Forresten temmelig enig med MOW her.

Det er kanskje på tide at flygelederne tør kalle en spade en spade? At tilitsvalgt gang på gang prater om regelverket på tabloid blir bare latterlig. Vel kan det gå så hardt inn på et par enkeltpersoner at de er ute av 100% stand til å gjøre jobben sin, men at alle er det er bare BS. Ergo må de også ha guts til å kalle det en aksjon.

Det har nok blitt sagt mye usaklig fra mange her og ikke minst fra media. Men det kan vel neppe komme overraskende på flygelederne at media kaster seg på denne karusellen for det den er verdt. Det er jo nettopp slike oppslag som i Dagbladet i dag som engasjerer folk. Dessuten hadde flygelederne i Røyken en veldig dårlig sak i utgangspunktet. Jeg kan rett og slett ikke tro at de forventet sympati fra media eller folk flest med denne aksjonen.

Men som jeg har sagt tidligere har jeg selvsagt forståelse for at folk er skuffet, forbannet og fortvilet. Men det er det Avinor-ledelsen som bør få merke, og ikke folk flest.

Back