Hvem er det egentlig som lurer hvem?

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Mener å ha hørt at RF på OSL ikke gjør det, men det kan ha endret seg siden da eller vært en misforståelse...

Du kan sjekke inn på nett 22 timer før og velge sete. Eller spørre spesifikt om midtgang eller vindu om du sjekker inn på skranke
Jeg tenker på automat, og jeg husker at det var begrensninger på hvilket sete man kunne velge, sist jeg brukte SAS.

Den første annonsen minner litt om de annonsene Rema kjører, hvor dem sammenligner seg selv med andre matbutikker :)

På automaten kan du velge alle ledige seter i din klasse?

På automaten kan en velge mellom alle ledige seter i den klassen en har booking.
På innland hvor en har "usynlig" skille, kan en se dette skille vet at en ikke kan velge de første radene... hvor mange rader dette er avhenger av hvor mange full pris/flex billetter som er booket.
4t før avgang blir alle tildelt et sete automatisk... og følgelig blir det da færre seter å velge mellom etter dette, da "alle" har fått sete.

Jeg klarer ikke å begripe hvorfor SAS skal be alle rundt seg opp til dans, når de først skal gjøre et nytt markedsmessig fremstøt.

Ved å fremheve sine konkurrenter, sammenligne seg med andre og svare på tåplige uttalelser fra FR, gir de bare sine konkurrente enda mer oppmerksomhet.

Jo mer de eksponerer sine konkurrenter i sin "sammenlignende og svarende" markedsføring, desto mer gratis reklame til Norwegian og Ryanair.

Kjære snille vennlige SAS. Kan dere ikke være så snille rette markedsføringen på hva dere faktisk ER og ikke hva de andre IKKE er!

Men noen som leser disse annonsene ser jo på hva SAS tilbyr og inkluderer i prisen - andre irriterer seg over at det står hva Norwegian tar for samme pakke.

Synes den annonsen som viser at SAS sine avgifter er 0.- er mye bedre enn sammenligningsannonsen. Bare så synd at de timer lanseringen av nytt drivstofftillegg så fantastisk bra...

En annen i Star-gjengen gjør noe helt annet - spiller på følelser

Lufthansa_ad1.jpg

Og følger det opp med riktig god gammeldags service ... og tjener penger på det

Uansett er det vel bedre at Sas viser tenner og glefser rundt seg enn å bare ligge og rulle i søla.

(Og forresten var den Lufthansa annonsen dødsfin!!!!!!!!!!!!!!! Dæven)

Er det ikke litt som i politikken - de som konsentrerer seg om sitt eget budskap vinner?

Det er flere her som har påstått at servicegebyret til SAS er myndighetspålagt, så jeg gjentar spørsmålet mitt; hvilke myndigheter har pålagt SAS å ha et bestillingsgebyr på på 25 kroner??? Andre selskaper har ikke dette gebyret, og "myndighetene" kan ikke pålegge ett enkelt selskap å ha et gebyr, så det er noe som skurrer...

Og følger det opp med riktig god gammeldags service ... og tjener penger på det

Nå tjener vel ikke de heller penger for tiden. Forøvrig synes jeg ikke servicen deres er så mye å skryte av akkurat. Opplever det stort sett som funksjonelt og upersonlig, men det virker.

Det er flere her som har påstått at servicegebyret til SAS er myndighetspålagt, så jeg gjentar spørsmålet mitt; hvilke myndigheter har pålagt SAS å ha et bestillingsgebyr på på 25 kroner???..

Som dominerende markedaktør er SAS pålagt av norske myndigheter å ta dette gebyret ..

SAS opererer med et bestillingsgebyr: - Denne kostnaden er vi lovpålagt av myndighetene å synligghøre fordi vi oppfattes som "en dominerende aktør", sier Johansen.

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3116778.ece

Det der tror jeg bare er tåkeprat fra SAS sin side, inntill noen viser meg en hjemmel får å pålegge et sånt gebyr er jeg ikke overbevist.

Det han sier er forøvrig bare at de er pålagt å synliggjøre gebyret, ikke at gebyret i seg selv er myndighetspålagt.

Last edited:
Nå tjener vel ikke de heller penger for tiden. Forøvrig synes jeg ikke servicen deres er så mye å skryte av akkurat. Opplever det stort sett som funksjonelt og upersonlig, men det virker.

Nuvel.... Velger helt klart LH over SAS på grunn av: Bonuspoeng, en god gratis sandwich ombord, gratis øl følger med. Hadde SAS tilbudt det samme hadde de fått hundretusenvis av kroner mer fra meg.

Tenk deg selv: Fra Chicago til Europa er prisene relativt like, hos alle Star partnere får man minst 100% opptjening av bonuspoeng. I de 4 billigste og mest populære bookingklassene får man 25% hos Eurobonus, og ikke nok med det, hos alle partneres program får man også kun 25%. Og på så lange reiser er faktisk bonuspoeng litt bra å få, man får jo nok til en gratistur i skandinavia bare på en t/r

Og SAS tviholder på at det er for dyrt å gi ut poeng. :D:D Jeg ler meg ihjel

Back