Hvem brukte md11?

jameson82

Flysitter
i del to av klippene med Isak i tårnet hører jeg flere ganger han nevner md11, hvilket selskap fløy med det i Norge?

Last edited:
Re: Isak i tårnet

Northwest har aldri hatt hatt noen MD11, de kom derimot med DC-10.
Jeg er heller ikke helt med på påstanden om at Nouvelair har operert med MD11? :)

Nouvelair har heller aldri hatt MD11.

Såvidt jeg vet er det kun Swissair (catering uplift pga streik), og Lufthansa Cargo som har vært på OSL med MD11. Muligens Aeroflot Cargo, men tror de sluttet å fly før MD11 ble innført. Ett og annet frakterselskap kan muligens legges til listen ..

Nouvelair har heller aldri hatt MD11.

Såvidt jeg vet er det kun Swissair (catering uplift pga streik), og Lufthansa Cargo som har vært på OSL med MD11. Muligens Aeroflot Cargo, men tror de sluttet å fly før MD11 ble innført. Ett og annet frakterselskap kan muligens legges til listen ..

Må nok rette meg sjøl der. d var tristar. mener d var rett etter at vi kom opp fra fbu så hadde vi i Bra handlinga av novelair og d var en tristar.

Northwest har aldri hatt hatt noen MD11, de kom derimot med DC-10.
Jeg er heller ikke helt med på påstanden om at Nouvelair har operert med MD11? :)

Stemmer d. gikk litt fort og rota litt med fly typene. Nw med dc-10 og premiair med dc-10 og novelair med tristar av og til. Frakter var md11. gikk litt i surr. hadde gleden og tømme dasser på dissa der og d var litt styr med security på Nw da oxo :) Takk for at dere korigerer meg hehe :)
Jon

Må nok rette meg sjøl der. d var tristar. mener d var rett etter at vi kom opp fra fbu så hadde vi i Bra handlinga av novelair og d var en tristar.

Nouvelair har aldri hatt widebodies. De startet med MD80 som de etterhvert byttet ut med A320/321, som de nå opererer. Du har nok fløyet noe annet.

Nouvelair har aldri hatt widebodies. De startet med MD80 som de etterhvert byttet ut med A320/321, som de nå opererer. Du har nok fløyet noe annet.

mmmmmm. Jeg jobbe som stuer i Bra utl. og der snudde vi gjentatte ganger en charter tristar om natta og d var ikke Dk og nw for den kom på formidagen
den var sennepsgul og gammel som en haug. var jo d sirkuset og få ut conteinere(ake/akh) Detta var i desember 98 og den andre tristaren vi hadde sto på Ga og hadde mediafolk fra d hvite hus når clinton var her.

Ah ...
obb_icon_icon38.gif
du mener Novair, du .... det er noe helt annet enn Nouvelair, som er fra Tunis - og som også flyr charter på OSL ...

Jeg observerte en MD11 fra Swiss air Asia en gang når jeg var på OSL. Stod bare å kikket litt ut av vinduet da jeg plutselig så maskinen tok av. Tror ikke Swiss air asia lenger eksisterte da, men den var iallfall malt i de fargene. Tror den ble satt inn i forbindelse med et skiarrangement.

. Ikke engang dassen fungerte som den skulle hehe

Tristar'ene er utrolig følsomme på nivået bluejuice. Litt for mye eller litt for lite, og dassene fungerte ikke. Vi måtte drive utstrakt spesialopplæring for Swissport i Seattle for at dette skulle fungere ordentlig.

Ah ...
obb_icon_icon38.gif
du mener Novair, du .... det er noe helt annet enn Nouvelair, som er fra Tunis - og som også flyr charter på OSL ...

Tristar'ene er utrolig følsomme på nivået bluejuice. Litt for mye eller litt for lite, og dassene fungerte ikke. Vi måtte drive utstrakt spesialopplæring for Swissport i Seattle for at dette skulle fungere ordentlig.

Og styrepanelet var oxo spennende. måtte løpe frem og tilbake og vippe låser og trekket til conteinerne virket sjeldent :) kan samenlignes som og væra på tivoli og trekke snorer og se om du får gevinst/conteiner hehe :)

Jeg boarded en amerikans charter for mange år siden og mener bestemt det var en MD11. Selskapet gikk konkurs noe tid etter det. Jeg mente det het Midway men ser nå at det ok ikke stemmer. Skal ha noen manuelle loadsheet liggende men finner ikke de nå i farta.

Back