Fryktelig OT, men hvem betaler for F..
Vi var de eneste to til ICN. På OZ tilbake var det tre andre asiater, et par og en single mann, i de 10 setene på 744.
Vanskelig å vurdere om de hadde betalt, men spør du meg vil jeg si "award"...
Jeg er noe flink å kunne se asiater som har mye pæng...:drunk: De er ganske "uniformert"...
Tillater å hive meg på, og så satser jeg på tilgivelse fra moderatoerene, som gjerne må splitte ut dette som "Hvem betaler for F" tråd!
Diskusjonen har vel vært oppe før her. Konklusjonen da var at Japan var et godt marked for F reiser. Mye folk med penger der, og hieraki er viktig. Dvs at hvis nestkommanderende reiser Biz, må toppsjefen iallefall reise F.
Ut av Skandinavia er den vel så godt som null. Tyskerne er vel litt løsere med pengene. Så et innslag fra et tysk aktualitetsprogram hvor man sammenlignet det å fly turistklasse versus F. Behøver vel ikke her å si at forskjellen var enorm, men han fidusen de viste som fløy F, reiste til New York hver 3dje uke, og betalte ca 8000 euro for billetten. Han ledet et IT firma med en del business i New York. Jeg la merke til at ha skulle ikke engang rett i møte, men fordelen med å fly F var at han kunne spise, ta seg et par glass vin og få noen timers søvn, så han kom uthvilt frem, kunne deretter legge seg på hotell for natta og være uthvilt neste morgen. Jeg trodde mer på teorien om at man betalte dyrt for billetten for å være klar til å gå rett i viktige møter rett etter ankomst.
Ellers er det vel som du sier en del award flights. I tillegg en del oppgraderinger ved fulle fly. Har sett det noen ganger, og har hørt om HON's i Tyskland som blir oppgradert ca halvparten av gangene de flyr med C billett.
Min seneste erfaring på fly med F, var BKK-ZRH med LX. De 2 siste gangene jeg har flydd med dem på den ruta, har jeg hatt raden rett bak F. Full kabin begge gangene. Tipper på halvparten upgrades og halvparten steinrikinger. Husker spesielt ett par som satt på F, de ble hentet så fort de var i land av en kar fra et helikopterfirma som skulle fly dem direkte til Nice.
På den andre siden, vil jeg påstå at man ikke er noen særlig god forretningsmann hvis man kaster bort masse penger på en F billlett. Ok, skal ta forbehold om at det ikke fantes andre billetter til destinasjonen på tid og at årsaken for reisen helliget middelet. Men det er vel klart at har man rattatta full av penger, så driter man vel i hva det koster. Husker undersøkelsen BA gjorde hvor de spurte sine Concorde pax om de visste hvor mye de betalte for en t/r LHR-JFK i Concorde. De gjettet på ca kr 100', mens prisen var ca kr 60'. Det var da de la 40 laken på prisen............
BF:cool2