Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Må si at avgang og ankomsttidene er til tider horrible, spesielt til/fra BKK.
Jeg får også opp 4-5 timer ventetid på gardermoen ved reise fra SVG, og det er meget lite fristende.

Sist men ikke minst er slår ikke DY ut bra på pris når jeg søker på reiser fra SVG.

Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Og hva så? Det er jo bare fint at folk sier hva de mener - og enda bedre at folk sier dem imot enn at de plasseres i båser.

Flott. Da har du kanskje for siste gang antatt at Norwegians kunder ikke er opptatt av noe annet enn laveste pris, neppe har råd til å feriere i New York og ikke klarer å regne en totalpris.

Blir spennende å se om folk er villige til å betale 6 000 hver vei for de premium-setene. Det tror jeg kan bli en utfordring. Personlig ville jeg aldri betalt 12 000 t/r for de setene.

Jeg er overbevist om at de setene der blir en hit blant forretningsreisende som skal mellom byene. Det er snart ikke andre enn min egen arbeidsgiver her i Norge som tillater reiser på business, selv over seks timer. Setene ser ikke dårligere ut enn sas sine eco+. Mye kommer selvfølgelig på hvor mye recline DY velger.

Skulle likt å se nattavgangen fra BKK hadde vært to-tre timer tidligere, men da hadde vel avreise fra Oslo blitt for tidlig for transfer.

Ser for øvrig at to kolli på 20 kg hver vel koster 300 kr å ta med. Det samme (riktignok 23 kg pr) koster vel 100 dollar med nettverkselskaper.

Last edited:

Flott. Da har du kanskje for siste gang antatt at Norwegians kunder ikke er opptatt av noe annet enn laveste pris, neppe har råd til å feriere i New York og ikke klarer å regne en totalpris.

Norwegian hadde 15,7 millioner passasjerer i 2011 - hvorfor skal jeg anta selvmotisgelsen som ligger i at en så stor gruppe mennesker bare er opptatt av lave priser, ikke har råd til å reise og heller ikke kan regne? Poenget var uansett at det er bedre at folk skriver hva de mener i stedet for 1 å kritisere andre for at de mener noe, 2 sette dem i bås og 3 ikke si hva de selv mener.

Last edited:
Jeg er overbevist om at de setene der blir en hit blant forretningsreisende som skal mellom byene. Det er snart ikke andre enn min egen arbeidsgiver her i Norge som tillater reiser på business, selv over seks timer. Setene ser ikke dårligere ut enn sas sine eco+. Mye kommer selvfølgelig på hvor mye recline DY velger.

Skulle likt å se nattavgangen fra BKK hadde vært to-tre timer tidligere, men da hadde vel avreise fra Oslo blitt for tidlig for transfer.

Ser for øvrig at to kolli på 20 kg hver vel koster 300 kr å ta med. Det samme (riktignok 23 kg pr) koster vel 100 dollar med nettverkselskaper.

Jeg synes de setene ligner svært så mye på de gamle biz setene til Singapore Airlines, som de fortsatt har i noen få intra-Asia fly fortsatt. Ser egentlig riktig så komfortable ut.

6000 hver vei med premium.....velger nok heller BA sin WT Plus da.

Selv er jeg 190cm, for meg vil nok comfor på lang flyreise bety mye. Er det ekstremt billig ville jeg nok lide meg gjennom economy. Men betaler i utgangspunktet mer for comfort.

Er det noe bilde av setekartet i premium?

6000 hver vei med premium.....velger nok heller BA sin WT Plus da.

Selv er jeg 190cm, for meg vil nok comfor på lang flyreise bety mye. Er det ekstremt billig ville jeg nok lide meg gjennom economy. Men betaler i utgangspunktet mer for comfort.

Er det noe bilde av setekartet i premium?

Jeg tror ikke BA har longhaul direkte fra OSL.

Og så har vi deg som ikke vil ha noen diskusjon? Uansett, jeg har lest denne og andre tråder og sitter igjen med et annet inntrykk enn kategoriene/båsene du her har laget.

Diskusjon er fint å ha på et diskusjonsforum - jeg synes dog det samme rælet på repeat fungerer litt mot sin hensikt.

Det var også ment en smule halvironisk mot de som faktisk setter de fleste Norwegian-kunder i bås.

Tror dere Norwegian kommer til å overbooke M for å oppgradere til Y?

Det gjør de sikkert - og de kommer til å tilby oppgradering for cash når dette skjer. Ikke regn med at det blir mye 'gratisoppgradering'.

Et ankepunkt mot Norwegian er total mangel på OLCI. Det er fryktelig irriterende at man ute i Europa (les Storbritannia feks) må stå i kø foran skranka om man kun har håndbagasje. Alle andre selskaper har dette, Ryanair er nazi på det om du ikke har sjekket inn online kommer du ikke med flyet punktum.

Et ankepunkt mot Norwegian er total mangel på OLCI. Det er fryktelig irriterende at man ute i Europa (les Storbritannia feks) må stå i kø foran skranka om man kun har håndbagasje. Alle andre selskaper har dette, Ryanair er nazi på det om du ikke har sjekket inn online kommer du ikke med flyet punktum.

Kan kun være enig. Med afgang - specielt tidligt om morgenen - betyder 30 min ekstra i sengen om morgenen faktisk en hel del.

Ganske utroligt at de er så langt bagud på dette område.

Kan kun være enig. Med afgang - specielt tidligt om morgenen - betyder 30 min ekstra i sengen om morgenen faktisk en hel del.

Ganske utroligt at de er så langt bagud på dette område.

30minutter for å få ut ett boardingkort på en automat? Aldri tatt meg mere en 5 minutter selv med endel kø

30minutter for å få ut ett boardingkort på en automat? Aldri tatt meg mere en 5 minutter selv med endel kø

Syns du skal ta deg en tur til KRS når Norwegian skal sende avgårde OSL og TRD flyet nesten samtidig. Da er det ikke 5 min kø, for å si det sånn.....

Check-in lukker 45 min før afgang og det tager lidt tid når det kræver 3-4 forsøg på automaten inden softwaren ikke længere giver uforklarlige system-fejlmeldinger. Med ustabile automater, så tør jeg ihvertfald ikke checke ind i sidste i minut, så jeg ikke har manuel check-in som alternativ. Desuden er der ofte en del kø ved automerne når man tvinger alle til at checke-ind i lufthavnen.

Online check-in aftenen før giver til gengæld ro næste morgen og mulighed for at gå direkte til gaten.

Og jeg synes faktisk ikke det er for meget at forlange at man kan check-ind online idag...

Check-in lukker 45 min før afgang og det tager lidt tid når det kræver 3-4 forsøg på automaten inden softwaren ikke længere giver uforklarlige system-fejlmeldinger. Med ustabile automater, så tør jeg ihvertfald ikke checke ind i sidste i minut, så jeg ikke har manuel check-in som alternativ. Desuden er der ofte en del kø ved automerne når man tvinger alle til at checke-ind i lufthavnen.

Online check-in aftenen før giver til gengæld ro næste morgen og mulighed for at gå direkte til gaten.

Og jeg synes faktisk ikke det er for meget at forlange at man kan check-ind online idag...
Har gjort ca 20 segment med DY hittil i år og bruker alltid automat, skjønner ikke hvilke "system-feilmeldinger" du tenker på. Men er dog enig i at olci definitivt ikke er for mye forlangt i 2012.

Blir spennende å se om folk er villige til å betale 6 000 hver vei for de premium-setene. Det tror jeg kan bli en utfordring. Personlig ville jeg aldri betalt 12 000 t/r for de setene.

Jeg kan bare snakke for meg selv, men gitt at jeg kanskje representerer en gruppe mennesker med vanlig lønn, men med et ønske om å reise med litt mer komfort når man skal langt, så tror jeg de setene der kan selge bra jeg. 12000 er jo på samme nivå som sas noe tilårskomne eco+ seter, eldre IFE-system osv. Nå er jeg på BKK-ruta vel og merke, ikke NY. Sett bort ifra et og annet tilbud i biz som f.eks AY tilbyr i disse dager 12 laken t/r BKK, så vil jeg uten tvil velge DY i premium. Om jeg ville gjort det fler ganger gjenstår å se, men jeg kan ikke helt se for meg at det vil være noe dårligere premium-produkt dy tilbyr. nye seter, nytt IFE, tipp-topp nytt fly. tja.. Det er vel mye som taler i DY sin retning sånn jeg ser det. Jeg skal i allefall ta meg en høstferie østover neste år, så får man se.

Back