Hva skyldes...

RIBRO

ScanFlyer Gold
.... den elendige punktligheten på OSL idag?
Ifølge osl.no så er det "skyet +1" og ikke noe nedbørd.
 
God morgen fra Gardermoen!

Flyplassen ligger innhyllet i en tykk grrrøøøøøt av morgentåke(får vi håpe).Av en eller annen grunn så ser det ut til at trafikken går som normalt, selv om sikten er nede på 50-100 meter. Stay tuned !!

Mulig dette er årsaken?
 
det er ikke osl som er problemet,men det er tåke i ams,bru og lon hvertfall.lcy ble cld pga slot 1230 istedenfor 0810
 
Hvorfor osl.no ikke bruker egne værdata, men heller fra yr.no er meg en gåte. Men da ville vel folk sett hvordan været faktisk var der oppe.......
 
osl-sk-dy-day.png


Og været på Hurum er ganske bra.
 
Gjemt i denne samlingen tegn finnes det nok en del clues på hva som kan være galt.... ^_^

ENGM 040910Z 00000KT 0200 R19R/0250N R01R/0250N FG VV001 00/00 Q1023 TEMPO 0600 FG
ENGM 040841Z VRB02KT 0250 R19R/0250V0350D R01R/0275N FG VV001 00/00 Q1023 TEMPO 0600 FG
ENGM 040810Z 00000KT 0250 R19R/0300N R01R/0300N FG VV001 00/00 Q1023 TEMPO 0600 FG
ENGM 040741Z 00000KT 0250 R19R/0375N R01R/0325N FZFG VV001 M00/M00 Q1023 TEMPO 0600 FZFG
ENGM 040711Z VRB02KT 0350 R19R/0450N R01R/0375N FZFG VV001 M00/M00 Q1023 TEMPO 0600 FZFG
ENGM 040643Z VRB01KT 0350 R19R/0500N R01R/0400N FG VV001 00/00 Q1022 TEMPO 0600 FZFG
ENGM 040611Z 02003KT 0350 R19R/0400N R01R/0500N FZFG VV001 M00/M00 Q1022 TEMPO 0600 FZFG
ENGM 040541Z VRB01KT 0600 R19R/0600V0900N R01R/0500N FZFG VV001 M01/M01 Q1022 NOSIG
 
Hva i alle dager???

19% prosent på DY, mens SAS er på 61%
 

Attachments

  • Bilde 1.jpg
    Bilde 1.jpg
    15.7 KB · Views: 256
Last edited:
Hva i alle dager???

19% prosent på DY, mens SAS er på 61%

Det er noen selskaper her oppe, jeg sier ikke navn, som er bedre rustet til å ta slike "unormale" dager.
Ser forøvrig at det også begynner å bli noen ATC delayer ut av dette, men det er og blir tåke som skaper problemene, også alle følgeforsinkelsene da:o
 
Dette er jo helt -fantastisk- , nå blir det snakk om prioriteringer utover kvelden tror jeg, nytter ikke bare la det go on the flow..

Hilsen han som skal sitte i bunker'n sikkert til USA's neste president har flyttet inn i det hvite hus.
 
DY med 300 kan ikke lande i like dårlig sikt som SK? SK har jo blant annet HUD på mange av NGene. Derfor SK går bedre enn DY?
 
Nå skal man også huske at det er det svakeste ledd som gjelder .. for å kunne bruke dette fullt ut må

a/ flyet være utstyrt for mimimumsutstyr (stort sett standard på NG)
b/ Flyplassen må ha ils CAT IIIa/b/c
c/ Pilotene må være sertifisert til å bruke utstyret. Dette er dyrt og er som regel den begrensende faktor.
 
Back
Top