Hva skjer på Gate 50??

Re: Hva skjer på Gate 50??

-Og for de av oss som ikke er på stedet i dag?

Det var noe med vind, og noe utstyr og en slot tid.. Mer er jeg ikke helt sikker på. Hvorfor de pushet ut og sto og ventet er uvisst,men sikkert fått push and start så da er det jo bare og pushe i vei. Det var ikke vårt utstyr (Northport),men noe med maskinens navigansjon eller noe slikt.. Mulig jeg tar feil.. Ikke helt sikker på det siste med ustyret..

Men hva gjorde pushbacken der ute, hvorfor stod flyet tvers over fox, midt på startpos 8? Litt merklig situasjon``???... Vi venter i spenning på svar fra våre venner under gate 49

Jeg er veldig spent altså! Vind på fox og navigasjonsproblemer - kan jo ikke bli bedre!

Det blåste mye og klarte ikke å kalibrere et instrument. Tok vist en stund.

Originally posted by C172

Det blåste mye og klarte ikke å kalibrere et instrument. Tok vist en stund.

Det var det ja.. Pluss at de fikk slot fordi de ikke kom i veien da de skal.. Og den slotten var om 50 min etter at de pushet ut..

Ettersom jeg hørte av de var det noe problemer med å kalibrere no utstyr på kjærra siden det blåste noe så sinnsykt i dag. så de måtte pushe ut og sette nesa mot vinden for å kalibrere. ikke helt sikker på hvilket utstyr det var snakk om. og der stod de å sperra foxtrot i over en time pga slot.

Tipper de har problemer med "alignment" på irs`ene . De krever at maskinen står helt rolig i ca 10 min.etter at de startes. Kraftige vindkast kan forstyrre "align" prosedyren og systemet starter på nytt .
På NG tar prosessen ca 8 min .(Nord av 72gr ca 17 min)

En time?? Klarte de ikke å taxe et eller annet sted de kunne parkere mens de venta/kalibrerte? Rart at tårnet ikke tok tak

Originally posted by Tommy777

En time?? Klarte de ikke å taxe et eller annet sted de kunne parkere mens de venta/kalibrerte? Rart at tårnet ikke tok tak

Altså tårnet har hatt sitt ord inne i bildet også da.. De har fått tilatelse til og pushe ut.. Og tårnet har vel også sagt at de kunne stå der,hvis ikke så hadde de ikke stått slik de gjorde..

Bare tull med Norwegian...
Ble sittende på takseveien å vente i SK4477 i et kvarters tid ikveld, "...fordi konkurenten vår ikke har kommet seg avgårde ennå"... :p

Forøvrig svært overasket over at alle meldinger fra cockpit på kom på Samisk, Norsk, og Engelsk, i nevnte rekkefølge... Hehe.. ^_^

Back