Hva skjer nå? Har vi sett dette før? Hva nå?

Re: Hva skjer nå? Har vi sett dette før? Hva nå?

Comair flyr både 200, 300 og 400 - så ikke nødvendigvis sigarmotor..

Tror Martin traff spikeren på hodet der. Kenguruekspressen flyr til JNB og BA/Comair flyr lokalt der med sigarmotor ^_^

http://www.airliners.net/photo/British-Airways-(Comair)/Boeing-737-236-Adv/1338719/L/

Nå var det faktisk jeg som tippet JNB....men det har uansett blitt avfeid av ph-ndr (med mindre han er i det spøkefulle hjørnet) så var nok skivebom. Såvidt jeg vet er det ingen andre flyplasser som enn JNB som ser QF og BA737ere så jeg har en mistanke om at det allikevel ikke er QF man snaker om

Nå var det faktisk jeg som tippet JNB....men det har uansett blitt avfeid av ph-ndr (med mindre han er i det spøkefulle hjørnet) så var nok skivebom. Såvidt jeg vet er det ingen andre flyplasser som enn JNB som ser QF og BA737ere så jeg har en mistanke om at det allikevel ikke er QF man snaker om

Beklager, Someone - all ære til deg!

Såvidt jeg vet er det ingen andre flyplasser som enn JNB som ser QF og BA737ere så jeg har en mistanke om at det allikevel ikke er QF man snaker om

Hva om han er i UK?

Jeg tolker ikke at han avfeide forslaget ditt someone, men heller et forsøk på å skape usikkerhet rundt det. Han har etter all sannsynliget fløyet SA til JNB og venter på SQ til SIN og videre...

Så vidt jeg kan se etter en kjapp sjekk så flyr BA med minibussene og 767 på FRA. Birmingham og Manchester-rutene flyes av andre på codeshare.

Vel, siden jeg ikke får sove, jeg kan jo si at dere har rett, og ikke bare det men vi fikk en 5 min forsinkelse ut av NBO fordi kapteinen innså det var ekstremt klart vær over nordlige Tanzania og fikk tårnet i NBO til å hive seg på tråden til tårnet i JRO for å få ordnet en ganske nærme fly-by av denne stilige plassen:

kili-close-3.jpg

Ikke bare ene veien, men for at folk på begge sider skulle se tok han jaggu en 180-graders og kom tilbake også. :)

Og her er en enda litt mer klippet:

kili-close-2.jpg

-A :)

Last edited:

Meget bra Kilimanjaro bilde!

Someone hadde selvsagt rett, men alex proevde seg paa en finte

JNB i dag:

Arrivals:
QF063 16:10 SYDNEY LANDED 17:20 (16:48*)
SA189 18:10 DAR ES SALAAM LANDED 18:18 (18:45*)

Departures:
QF064 18:10 SYDNEY DEPARTED 20:08 (19:17*)
BA6407 19:00 CAPE TOWN DEPARTED 19:18 (18:55*)

Så da var det nok QF63 og BA6407 (737-300) han så, mens han satt på SA189.
(EDIT: Var SA183, da - så det etter fasiten)

Så de riktige flyene har vært til stede, så spørs det bare om vår globetrotter var/er der også.

(Tidene merke * er fra flightstats, tror ikke flyplassweben stemmer helt - den påstår at flyene 1. juli har reist allerede.....)

Last edited:

Naa har du faatt hvilt deg nok foer avgangen til SIN. Paa tide aa laste opp en del bilder snart kanskje??

Hehe - har vært en uke på ferie uten web - og kommer hjem til denne føljetongen. Meget underholdende! :) Ser frem til fortsettelsen.

Sist sett (på forumet) på vei inn i en A380 en eller annen plass i verden - så venter vi i spenning på resten av historien! Får sitere Pink Floyd: Is there anybody out there? :)

Regner med at han har ramlet paa fylla

It's alive!

Det ble mye uplanlagt som vanlig og jeg er snart i trakter med bedre nett-dekning. Så langt er dere på sporet med NBO-JNB-SIN og ombord i en A380. Jeg er tilbake til SIN nå, men hvor jeg har vært i mellomtiden og hvorfor jeg er i Singa og hvor jeg er på vei kan jo forbli et mysterie. Selv for de som indikerte litt tidligere at de hadde bra kontroll etter noe graving. ;)

I mellomtiden, litt quiz fra de siste døgn:

assembly-fly-1.png

Alle bildene utenom ett er tatt på samme sted, og da er spørsmålene som følger:

1. Hvilket bilde er ikke fra samme sted som de andre?

2. For hvert bilde, hva er selskap og flytype?

3. Hvilket selskap sitt porselen ser vi i mat-bildet, og hva er maten?

4. Hvilket land er baggasjen min i nå og hva er distansen fra hvor jeg er til baggasjen?

Enjoy!

-A

Last edited:

2. EVA 747, Emirates A340, Malyasian 777, Qantas 767, Thai 777, China Airlines Airbus, Royal Brunei 767, toppen av en Korean wide-body og en JAL 777 mener jeg å se..

Back