Hva kan man ta med gjennom sikkerhetskontrollen?

Re: Håndbagasje: Hva kan jeg ta med og hvordan?

Snakket med Norwegian og de sa at jeg måtte ha det i en egen koffert og sjekke den inn. Men hvis det gikk å stroppe den fast til kamerasekken burde vel det hos Norwegian også, men undersøker litt :)

Last edited:
Bløtkake i sikkerhetskontroll?

Kan man ha med bløtkake gjennomsikkerhetskontrollen på Osl, eller er den flytende?

Re: Bløtkake i sikkerhetskontroll?

Kokosnøtt er lov, til tross for flytende innhold. Gjett om jeg skal ha med en kokosnøtt på neste tur!

Hei C-klasse!

Vært morsommere om du hadde tatt med 12 frittgående høner i sikkerhetskontrollen.. :) :) :)

Kim

Re: Bløtkake i sikkerhetskontroll?

Kokosnøtt er lov, til tross for flytende innhold. Gjett om jeg skal ha med en kokosnøtt på neste tur!

Hvordan forholder man seg til at kokosnøtt er lov, men ikke kokosmelk?

Strikkepinner på fly

Hei!

Om noen uker skal jeg omsider fra med meg moren min på besøk hjem til meg i Warszawa. I den forbindelse stilte hun meg spørsmål om hun har lov å ta med strikkepinner på fly. Hun er tydeligvis helt avhengig av strikketøyet sitt å kan umulig klare 1.50 på et fly fra ENRY til EPMO uten.

Er det lov? Altså da strikkepinner i tre eventuelt.

Tor-H

Re: Strikkepinner på fly..

Det kommer i praksis an på hvem som står i sikkerhetskontrollen (iallefall på BGO og SVG) Har både fått lov og ta dem med, men andre ganger ikke, så ville ikke ha begynt på noe før hun reiser, men heller starte på et nytt prosjekt på etter sikkerhetskontrollen om hun får ha dem med.

Re: Strikkepinner på fly

Vi fløy i våres både OSL-BRU-OSL og OSL-TXL-LPA-TXL-OSL med konas strikketøy med metallpinner, og det var problemfritt

Av en eller annen grunn så liker de ikke strikkepinner på LGW, min kjære blei rimelig forbanna da hun blei fratatt sine strikkepinner i sikkerhetskontrollen der for ikke så lenge siden det var definert som "anything that can be used as a potential weapon" selv om strikkepinner skal være lov i UK. Hun klarte å redde prosjektet sitt heldigvis, men blei ganske rød i toppen.

kjøp strikkepinner i bambus, de er lov over alt! tilogmed i usa!

kjøp strikkepinner i bambus, de er lov over alt! tilogmed i usa!

Reglene er vel egentlig irrelevante. Styrende faktor er hva tyttebærpolitiet tror er reglene. Relasjonen kan tilnærmet beskrives av følgende Venn-diagram: OO ;)

Re: Obskure ting som går/går ikke igjennom sikkerhetskontrollen

Ruteknuser er ikke lov i håndbagasjen, noen som vet hvorfor? De er jo utrolig små og vanskelige å oppdage, i tillegg det skal vel mere til enn en ruteknuser for å få hull i en flyrute? Det blir vel knapt sprekk?

Nei,men i et hode skulle det vell kanskje gå med litt kraft i anslaget!!

Reglene er vel egentlig irrelevante. Styrende faktor er hva tyttebærpolitiet tror er reglene. Relasjonen kan tilnærmet beskrives av følgende Venn-diagram: OO ;)

Sikkerhetsselskapet skal følge direktivene fra Tilsynet. I tilfeller hvor regelverket klart definerer hva som er tillatt, vil de få forklaringsproblemer hvis de overstyrer det. I andre tilfeller vil de kunne utvise litt mer 'vurdering'.

Avinor har listet strikkepinner som lovlige. De har også listet kniver og sakser med egg kortere enn 6 cm som lovlig.
Men da med forbehold om lokale regler og nødvendige vurderinger..
Jeg tror maaaange har blitt fratatt sakser med kortere egg enn dette.

I prinsippet er man prisgitt hva vedkommende vakt synes er riktig uavhengig av avinor sine bestemmelser. Dette synes jeg er svært uheldig og er med på å skape unødvendig mye problemer..

Kunne vært interessant å ta en utskrift fra avinor sine regler og samtidig ta med seg en 5 cm lommekniv for å se hvordan det ville gått...

Back