Hva kan du ikke reise uten?

Hvilke har du da? Mine er KEF M500, og det er faktisk et av de beste headsettene jeg har hørt. Sterkt undervurderte i headphone verden og veldig mye rimeligere enn f.eks Audeze og disse.
Sverger til Etymotics for reise. Hjemme har jeg Stax Lambda Pro, de er særdeles upassende til reise.

Jeg selger dyre lydanlegg og en av greiene mine er at unasett hva slags anlegg som "står der" så kan jeg alltid forbedre det litt. Og sånn sett tilføre kundene noe ny kunnskap. Derfor har jeg alltid litt ymse remedier i sekken til formålet.
Da jeg var på det mest besatte dro jeg på besøk til en annen gærning som hadde brukt flere måneder på å lytte seg frem til riktig vei på strømstøpslene for alle sine komponenter. Jeg hadde med voltmeter og kunne raskt bekrefte at han faktisk hadde funnet den optimale kombinasjonen.

*3 - påstår ikke at en USB kabel 'må' koste 2500,-. Men det er forskjell på kabel a og kabel b
Har du høy jitter er kabelen feilkonstruert, noe annet kan ikke påvirke lyden via USB.... men da må også komponenten som mottar signalet være dårlig konstruert for ikke å fikse dette. Riktig konstruerte USB-kabler trenger ikke være dyrt.

Noe av det morsomste jeg har sett på Amazon.com er anmeldelsene av en kabel fra Denon. Det er ikke måte på hva den får til.
http://www.amazon.com/Denon-AKDL1-D...p/B000I1X6PM/ref=cm_cr_pr_product_top?ie=UTF8

Så lenge den ikke koker kaffe, kan det være det det samme ...
Husker da Hifi-klubben, som var veldig "no nonsense", hadde blitt lurt til å ta inn noen dyre eksotisk greier. De hadde blandt annet tatt inn enn strømforsyningskabel til et par tusen kroner. Husker kommentarene fra en som sa han hadde prøvd strømkabelen på vaffeljernet og det var de beste vaflene han noengang hadde spist. :colgate:

Husker da Hifi-klubben, som var veldig "no nonsense", hadde blitt lurt til å ta inn noen dyre eksotisk greier. De hadde blandt annet tatt inn enn strømforsyningskabel til et par tusen kroner. Husker kommentarene fra en som sa han hadde prøvd strømkabelen på vaffeljernet og det var de beste vaflene han noengang hadde spist. :colgate:

Haha - tror jeg levende på. Placeboeffekten virker også på vafler :lol:

Æsj...
Etter en aldri så liten diskusjon med meg selv, har jeg konkludert med at du har helt rett. Det er forskjell på å være uforberedt og å være impulsiv.

Æsj...
Etter en aldri så liten diskusjon med meg selv, har jeg konkludert med at du har helt rett. Det er forskjell på å være uforberedt og å være impulsiv.
Takk, det er stort av deg å skrive dette.

Å være impulsiv er vel noe vi alle ønsker når vil reiser, men samtidig ønsker man ikke å ta unødvendig risiko eller gå glipp av noe man burde få med seg på destinasjonen. Jeg har klart komme til en å finne en balanse som fungerer for meg, men oppskriften justeres stadig etter hva slags område jeg reiser til. Jeg gjør research for å finne både farer og muligheter der hvor jeg reiser, men til tross for at jeg har begrenset tid der har jeg aldri full timesplan. Jeg hører på lokale og kan gjerne reise langt innen landet om det er en opplevelse å få med seg. Jeg går også alltid lange turer hvor jeg nesten går meg vill for å se hvordan det egentlig er utenfor der alle turistene går. Da kan man også se mye rart og man treffer letter lokalbefolkningen.

Du reiser sikker heller ikke uten startpunkt for din reise. :stir

Tja, er ikke hver natt til søndag :drink (feks) jeg helt vet hvor jeg har vært eller kommer fra. Er man først full som en flyplass så blir det tidvis litt sånn.
Men du har nok ett poeng... ;)

Men fra spøk til revolver. Jeg må alltid ha med meg litt for mye bagasje, har angst om å gå tom for rene klær osv.

- Linser, og det i overflod fordelt over jakke, sekk, evt koffert. Er omtrent blind uten, så vil ikke risikere å ikke ha de.
- Antihistaminer
Og når det er på plass:
- telefon (er jo både billetten og musikkspiller)
- QC15
- klær er jo praktisk også

Tenk på besparelsen, man ville jo ikke trengt å investere i "nakenscanneren"...
https://www.youtube.com/watch?v=gn3AcCmPL00

I tillegg til det jeg har fast i veska. Legger jeg oppi toalettmappen med litt mere fast inventar i når jeg skal reise. Ja, synes det er litt drøyt å alltid gå rundt med toalettmappe på seg. Noe i den som har vist seg å stadig finne nye bruksmåter er en sikkerhetsklarert negelklipper.

Jeg har jo vært så heldig og fått bestilt meg noen flotte feirereiser med British Airways nå. Gleder meg skikkelig. Det blir gøy å dra til verdens største land - Utlandet.

I den anledning lurer jeg litt på hvilke reisetilbehør dere absolutt ikke kan reise hjemmefra uten?

For meg er det alle sammen

Nå som British Scareways har avbestilt ferien for deg, kan vi vel bare kansellere denne tråden også??:stir

Nå som British Scareways har avbestilt ferien for deg, kan vi vel bare kansellere denne tråden også??:stir

Tja, egentlig ikke. Jeg tenkte jeg kanskje skulle forsøke å få meg en utenlandstur til neste år allikevel.

Jeg har alltid med meg Godt Humør - (reiser jeg via Kastrup må man ta med ekstra mye !), Respekt for de jeg møter enten det er ansatte i Luftfarten eller medpassasjerer (tar på meg strømper) - er i grunn en nokså stille fyr ombord (stilleste gutt på 27D (Lufthansa A330 som er det flyet jeg flyr desidert mest)) - så har jeg en stor dose nysjerrighet alltid med på tur - tar alltid en titt på avgangstavler - ut på tarmac - finner av og til noen artige mulige alternativer - kanskje er dette selvfølgeligheter.

Back