Brreg har flere SAS-er utover dette, sansynligvis endel for rett og slett bare å beskytte navn o.l. - og endel SAS som ikke har noe med SAS AB å gjøre.SAS SCANDINAVIAN AIRLINES NORGE AS
SAS AB
SAS GROUND SERVICE AB
SAS GROUND SERVICES NORWAY AS
SAS BRAATHENS AS
556042-5414 SAS Sverige AB AB Firma 01
556063-8255 SAS Ground Services AB AB Firma 01
556137-6764 SAS Tech AB AB Firma 01
556235-5908 SAS Scandinavian Airlines Sverige AB AB Firma 01
556606-8499 SAS AB AB Firma 01
Registrert i Enhetsregisteret: 20.02.1995
Stiftelsesdato: 16.10.1991
SAS SCANDINAVIAN AIRLINES DANMARK A/S
Scandinavian Airlines System er vel mer eller mindre avgått ved døden? Flyselskapet heter Scandinavian Airlines, og er et underselskap i SAS Group.
Som man allerede har fastslått...
Som jeg forstar bra:SAS AB er mor til bl.a. Blue1 Oy, Wideroe ASA og SAS DK A/S, SAS NO A/S og SAS SE AB?Og de tre sistnevnte opererer under kun en AOC og felles brand "Scandinavian Airlines", men er fortsatt tre ulike selskaper? Hvilket land har oversyn over maskiner? Funker det enligt reg?
Tja, de skandinaviske register for firmanavn begs to differ. Offisielt så har de Norge/Sverige/Danmark bak seg i navnet. Jeg ser ikke helt hva AOC har med hva flyselskapet rent offisielt heter å gjøre?Nei! Man blander inn Sverige, Norge og Danmark i navnet. Nå har vi ett AOC, og navnet er Scandinavian Airlines. Kun det.
Tja, de skandinaviske register for firmanavn begs to differ. Offisielt så har de Norge/Sverige/Danmark bak seg i navnet. Jeg ser ikke helt hva AOC har med hva flyselskapet rent offisielt heter å gjøre?
Scandinavian Airlines System finns fortfarande kvar och är namnet på själva konsortiet som SAS Danmark A/S, SAS Norge A/S och SAS Sverige AB tillsammans utgör. Det är konsortiet som innehar trafikrättigheterna och AOC för flygverksamheten i Scandinavian Airlines. Källan är SAS årsredovisning.
Så vidt jeg vet så tror jeg at det står Scandinavian Airlines System Denmark-Norway-Sweden i det som regnes som navnet på operatøren (AOC). (SAS) Scandinavian Airlines er "marketing name".
Er det rimelig å anta At "Scandinavian Airlines System DK-NO-SE" er SAS AB, og er det da kanskje fornuftig å anta følgende:
Fly (l)eies av SAS AB og opereres på dets AOC mens selve flyselskapet drives av SAS Scandinavian Airlines Norge/Danmark/Sverge? (+ Cargo, SGS etc)
Vi kommer litt vekk fra åpningsspørsmål her, men kjenner jeg blir litt forvirret mtp hva som står i forskjellige registre og det som kommer fram i tråden, men det er da altså det jeg nevnte over her jeg, i allefall i mitt hode, trekker som en logisk konklusjon.
At det går ann..... foreløpig er det 14 svar på et spørsmål som burde være lett å svare på. Hva er navnet på skandinavias største flyselskap. En hel gruppe flyeksperter, ansatte og entusiaster har ennå ikke blitt enig om svaret. Det er nesten ikke til å tro.
TV2 burde ha "Hva heter Skandinavias største flyselskap" som million-kroners spørsmålet. Så er de garantert å aldri måtte betale ut toppgevinsten. Ingen vil klare nettop det spørsmålet.
For ordens skyld, jeg kan ikke svaret selv![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.