Hva har SAS med Flybussen å gjøre?

Star Flyer

Star Alliance only.
Hva har SAS med Flybussen å gjøre?

Hei,

Som overskriften sier: Hvorfor er det SAS-logo på Flybussens busser rundt om i Norge?
På Flybussen.no er det heller ingen SAS-logo.

Økonomisk støtte? Samarbeid? Er det egentlig noen SAS Flybuss?
I Bergen blir den operert av Tide, og kalles for Tides flybuss. Hvor kommer SAS inn?

Noen som har forklaring?

Re: Hva har SAS med Flybussen å gjøre?

SAS eide jo flybussen før, stemmer ikke det? Så solgte de den sammen med Widerøe. Sikkert noe som henger igjen de ikke har tatt ned etter salget?

SAS eide jo flybussen før, stemmer ikke det? Så solgte de den sammen med Widerøe. Sikkert noe som henger igjen de ikke har tatt ned etter salget?

Gjorde de det? Flybussen i Oslo mottok jo nettopp splitter nye busser og maler dem med SAS-logo.

SAS eide flybussen i Oslo fram til i fjor, som en del av avtalen så fortsetter de å profilere SAS logoen.

Flybussen profilerer seg likt over hele landet, og opereres som franchise utenfor Oslo.
I Oslo heter de SAS Flybussen og ble driftet av SAS og ansatte i SAS Ground Handling.
Profileringen videreføres siden det er et kjent merkenavn selv om SAS Flybussen nå eies av Nettbuss eller hvem det var som kjøpte de høsten 2013.

SAS eide flybussen i Oslo fram til i fjor, som en del av avtalen så fortsetter de å profilere SAS logoen.

Så SAS har ingenting praktisk å gjøre med Flybussen?

Hvis det er tilfelle var det rart hvordan SAS svarte på sin Facebook-side for under en mnd siden, da de beklaget at Flybussen var innstilt - og sa ingenting om at det var Norgesbuss som var ansvarlig etter et la-angt leserinnlegg :P

Så SAS har ingenting praktisk å gjøre med Flybussen?

Ikke nå lenger, men det heter fortsatt SAS Flybussen hvis det er i Oslo du sikter til. Man får fortsatt også Eurobonus-poeng Det er litt samme situasjon som Radisson SAS het det i mange år, selv om SAS hadde solgt seg helt ut. Etterhvert så forsvinner kanskje SAS i navnet og bussene.

Hvorfor man på facebook ikke nevner det vet jeg ikke.

Kanskje den skifter navn til Widerøe bussen med tid og stunder. :p

sånn en liten digresjon, så skjer vel dette andre steder i Europa også; Finnair bussen i Helsinki, og Air France i Paris. Eierforhold her skal jeg ikke uttale meg om riktignok.

Finnair-bussene har vel noe av de peneste fly-buss liveryene jeg har vært borti, og kanskje spesielt OneWorld-varianten.

Liten digresjon, men Norgesbuss kunne ha lært litt fra våre venner i øst. :)

Må si meg enig i at OneWorld utgaven var meget pen!

Et kjapt google søk viser at de har hatt noen forskjellige flybuss liverys opp igjennom årene!

Ser at flybussene har byttet ut SAS-logoen med Norwegian sin, i hvertfall i Stavanger. Har SAS hatt en avtale om å ha logoen sin på bussene etter salget som har gått ut nå kanskje? Inngås avtale om logo på bussene med Flybussen sentralt eller med de enkelte franchisetagerene?

Ser at flybussene har byttet ut SAS-logoen med Norwegian sin, i hvertfall i Stavanger. Har SAS hatt en avtale om å ha logoen sin på bussene etter salget som har gått ut nå kanskje? Inngås avtale om logo på bussene med Flybussen sentralt eller med de enkelte franchisetagerene?

Så at Norwegian logoen hadde tatt over for SAS logoen på flybussen i Trondheim også...

Logoen selges nok til høystbydende fra nå av, enkelt og greitt.

Så at Norwegian logoen hadde tatt over for SAS logoen på flybussen i Trondheim også...

Det er Norwegian på den ene siden av bussen, og SAS på den andre siden.

I Stavanger er det Norwegian-logo på begge sider av bussen. Det samme gjelder Flybussekspressen på OSL (FB-rutene som hører til Nor-Way). Den "gamle" flybussen i Oslo (FB2) har ingen logoer, muligens som følge av plassmangel på laventrébussene som brukes der nå. Flybussen Sandnes (samme operatør som i Stavanger, Boreal) antar jeg har to minibusser, hvorav en er uten logoer, mens den andre har SAS-logoer.

Back