Hva er verdens minst sentrale hovedflyplass?

Jeg synes Værnes er tregt å komme seg til. Den flybussen der stopper jo på annethvert gatehjørne i sentrum og Trondheim sentrum er for å være helt ærlig ikke veldig stort. Jeg blir liksom gal når jeg tar den bussen fra litt syd for sentrum (Studentersamfundet og Lerkendal området) også kommer man til sentrum og ting tar så lang tid.
Evt så er det bare Værnesekspressen, tar ikke Flybussen der så ofte, men noen har sagt til meg at Værnesekspressen bruker kortere tid inn til sentrum, slipper Ranheim fabrikker og sånt søl.

Synes også Teheran Imam Khomeini bør nevnes her. Den er virkelig langt fra byen og trafikken er helt uberegenlig i den byen der. Nå ankom jeg flyplassen en god stund før innsjekk hadde åpna en gang for flighten min, men jeg ville ikke ta sjansen på trafikken som mildt sagt er noe drit i Teheran så bedre å legge inn en god tidsmargin. Flyplassen i seg selv er rimelig effektiv og lite stressende selv om de på det ene toalettet jeg var på der ikke hadde dopapir i god asiatisk stil. Kjedelig lounge og - men tja det var vel bare å forvente pga tørrlagt land. En fikk nå tak i Cola da.

Ser uansett ut som at de har bygd ut metroen til flyplassen nå, så de arbeidet med linja da jeg var der i 2015 så det er da positivt. For å illustrere hvor ille trafikken i Teheran så er den verre enn Bangkok-trafikken med enda verre kjørevaner etc.

Last edited:
Bergen er også interessant med tanke på den nye bytrikken til flyplassen bruker så lang tid at nesten ingen bruker den.
Det handler naturligvis ikke om hovedstadsflyplass utenom vestlandets hovedstad.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er jo helt feil - langt flere enn forventet bruker Bybanen til Flesland.
Dog er det jo ingen som påstår at den er raskeste alternativ til Bergen sentrum - det har jo heller aldri vært hensikten med Bybanen.

Bergen er også interessant med tanke på den nye bytrikken til flyplassen bruker så lang tid at nesten ingen bruker den.
Det handler naturligvis ikke om hovedstadsflyplass utenom vestlandets hovedstad.

Jeg har brukt den som turist, men er uaktuell på jobbreise

Bruker toget ofte fra FCO, senest forrige uke. Ganske grei 32 min, avgang hver 15 min til Termini. Nye togsett. Grei forbindelse videre. Vi bor nesten alltid 200 m fra togstoppen. Like greit tilbake.

Last edited:
Prøvde reise kollektivt fra flyplassen i Houston. Om jeg husker riktig tok det over 3 timer før jeg kom meg til hotellet.

Jeg prøvde å gå fra LAX til flyplasshotellet. Jeg husker ikke hvor lang tid det tok, men jeg er glad jeg kom fra det med livet i behold. En liten digresjon.

Yes, Herlov. Måtte overnatte for 30 år siden et slikt sted, gikk ut og raskt inn igjen i hotellet. Var vettskremt , noen kalte området East LA.:cry:

Back