Hva er på din "bucket list"?

Re: Hva er på din "bucket list"?

Enklere for meg - og også gjennomførbart ( enn så lenge ) : CX F :-)

Min hoved bucketlist er som alltid:

- Kjøpe meg brakke med terasse i dalen utenfor Jackson Hole
- Kjøpe knirkete gyngestol
- Kjøpe hagle
- Montere noen Norske veiskilt som blink
- Kåbbåihatt
- Ford F-150

Vi snakker pakkeløsning

Oi, den lista blir veldig kort. Har hatt lyst til å få meg en tur på klapp med WF i Nord-Norge og en tur med Concorde. Concorde ser temmelig vanskelig ut, og i går spurte en pilot i WF meg om jeg ville sitte på klapp til Hammerfest. Tror jeg stryker hele lista, og heller repeterer det som har vært hyggelig.

Forøvrig litt interessant å lese at flere ønsker å oppleve Lufthansa og Thai sine bakkeprodukter for første klasse, men ingen nevner Air France som er bedre ;)

Forøvrig litt interessant å lese at flere ønsker å oppleve Lufthansa og Thai sine bakkeprodukter for første klasse, men ingen nevner Air France som er bedre ;)

For den er nemlig øverst på smørbrødlisten min ;) Kommer det nye La Première promos slik det gjorde i Juni ryker jeg nok på en smell der.

Ellers har jeg tilgode å sitte på loftet i en 747, samt FCT på FRA.

Hva er bedre med den? Jeg synes den virker ganske lik som Lufthansa sin (personlig assistent, bra restaurant, limoservice, bra drikkevarer osv). Men uavhengig av det, har sett mye negativ omtale om La Première i luften, og synes vel at stort sett hele SkyTeam er rimelig lite inspirerende. Listen er ikke ferdigskrevet, men AF er foreløpig et stykke unna.

For den er nemlig øverst på smørbrødlisten min ;) Kommer det nye La Première promos slik det gjorde i Juni ryker jeg nok på en smell der.

Ellers har jeg tilgode å sitte på loftet i en 747, samt FCT på FRA.

Gled deg! Skulle ønske jeg hadde 250 000 Flying Blue på konto

Hva er bedre med den? Jeg synes den virker ganske lik som Lufthansa sin (personlig assistent, bra restaurant, limoservice, bra drikkevarer osv). Men uavhengig av det, har sett mye negativ omtale om La Premi�re i luften, og synes vel at stort sett hele SkyTeam er rimelig lite inspirerende. Listen er ikke ferdigskrevet, men AF er forel�pig et stykke unna.

Egentlig er alt på bakken hos Air France i Paris bedre, bortsett fra whiskey-menyen. Mye bedre personlig oppfølging, henting og bringing både ved ankomst og avgang med F, samt connection i C/Y. Romsligere og flottere dusjfasiliteter, og mer følelse av å være på en restaurant enn i en lounge.
La Premiere får mye pepper, og mye alt for mye etter min erfaring. Ikke like god mat som Swiss og ANA, men synes de var bedre enn Lufthansa på det meste. Vinkartet er mye bedre hos Air France. Upper deck hos LH med både seng og stol er knall, men ellers vinner Air France. F.eks. er jo kabinene på A380 vesentlig bredere hos Air France, siden de er i 1. og ikke 2. etasje.
Kun min begrensede subjektive erfaring selvsagt.

Last edited:

Dette ble da en langt mindre pissekonkurranse tråd en ventet :p

Jeg har "sitte på" med F16 på listen og denne tidligere nevnte jorden rundt med pimpet 757 hadde også vært noe. Dette Bora Bora også er velkomnent.

Bo et varmt sted og gift med modell (ikke glamour) sto der tidligere, men er krysset av :colgate:

Her er min liste:

TING JEG HAR GJENNOMFØRT:
Besøke Svalbard
Besøke USA
Besøke Nordkapp
Fløyet B747
Besøke alle Norges fylker
Reise med Hurtigruten (Kirkenes - Bergen)

TING JEG DRØMMER OM MEN IKKE ER GJENNOMFØRT:
Fly A380
Klappsete
Baksete på jetjager
Norge Rundt biletten
Jorden rundt
Reise til Alaska
Se en VM finale i fotball
Reise innom alle norges trafikkflyplasser
Besøke alle norges kommuner

Da er det vel på tide å oppdatere denne.

TING JEG HAR GJENNOMFØRT:
Besøke Svalbard
Besøke USA
Besøke Nordkapp
Fløyet B747
Besøke alle Norges fylker
Reise med Hurtigruten (Kirkenes - Bergen)
KLAPPSETE
NORGE RUNDT BILLETTEN

TING JEG DRØMMER OM MEN IKKE ER GJENNOMFØRT:
Fly A380
Baksete på jetjager
Jorden rundt
Reise til Alaska
Se en VM finale i fotball
Reise innom alle norges trafikkflyplasser (Har vært innom 36) 33 i år. Men mangler noen ennå.

Todo-listen er lang, men topp fem:
-Teheran
-Tel Aviv
-Britiske Jomfruøyer
-Buenos Aires
-Tanzania

Vi får se, da vettu ;)

-Teheran
-Tel Aviv
-Britiske Jomfruøyer
-Buenos Aires
-Tanzania

Vi får se, da vettu ;)

Av nysgjerrighet, kvifor Britiske Jomfruøyer? Har vore der to gonger, og sjølv om det sjølvsagt er fint der så klarar eg ikkje å sjå noko grunn til å ha den på ei bucketliste? :)

-Teheran
-Tel Aviv
Skal du også en tur innom USA må du huske på å ta disse i riktig rekkefølge. ;)

Lurer også på hva som er så spesielt med BWI.. i forhold til alle andre øyer i Karibien.

Av nysgjerrighet, kvifor Britiske Jomfruøyer? Har vore der to gonger, og sjølv om det sjølvsagt er fint der så klarar eg ikkje å sjå noko grunn til å ha den på ei bucketliste? :)

Lurer også på hva som er så spesielt med BWI.. i forhold til alle andre øyer i Karibien.

Hehe.. Nei BWI er vel egentlig bare et symbol for Karibien. Men jeg har lest fine ting om øyene og atmosfæren fremstår som passe for meg. Virker ikke overbelastet med rike russere og deres likesinnede.

Skal du også en tur innom USA må du huske på å ta disse i riktig rekkefølge. ;)

Hvis US of A ikke er kommet lenger enn å nekte meg innreise etter en tur til Iran, får USA-turene heller være. De gjør bare narr av seg selv og det er mer enn nok annet å se der ute.

Hehe.. Nei BWI er vel egentlig bare et symbol for Karibien. Men jeg har lest fine ting om øyene og atmosfæren fremstår som passe for meg. Virker ikke overbelastet med rike russere og deres likesinnede.
Jeg blandet visst sammen BVI og BWI. Har uansett vært mange steder i Karibien hvor man er sikker på å ikke treffe på russere: San Blas, Los Roques og øyer sørover Colombia for eksempel. Los Roques passer på en bucket-liste.

Back