Hva er oppmøtetid for USA-tur nå?

Re: Hva er oppmøtetid for USA-tur nå?

Jeg vet av erfaring at det i så fall blir praktisert veldig forskjellig. Norge skal tydeligvis være "best i klasen". Et ikke ukjent fenomen.

Uansett så betyr det at tidlig oppmøte er enda viktigere i Norge enn i andre land.

Det har ingenting med 'praktisering'. Det er TSA som setter dette til minste detalj. Det er imidlertid noen regionale forskjeller.

Min erfaring med CO fra Gardermoen nå var helt annerledes enn andre her. Minus et besøk på loungen (sikkerhetsmarginen :), tok det faktisk ikke mer enn 15 minutter totalt fra jeg ankom Gardermoen, til jeg hadde sjekket inn med bagasje, gått gjennom sikkerhetskontroll, gatekontroll og rett på flyet (og fikk champagne :) Kontroller og spørsmål var veldig effektivt og vennlig. Vet ikke om det hadde vært fysisk mulig å gjøre det raskere. De startet boarding 45 minutter før avgang, jeg fikk dessverre ikke med meg når boarding stengte.

Dette var selvsagt mulig takket være status og billett. For vanlig økonomi var det i alle tre instansene kø.

Til diskusjonen om å "presse deadline" kontra å møte opp alt for tidlig, så er det for meg om å finne rette balansen, og er enig i å ha denne med en viss margin. Har heller ikke sålangt bommet på det. Men når man reiser mye så kan 1 time ekstra på flyplass for hver reise bli en hel arbeidsdag i måneden bare i ekstra flyplassventing. Derfor greit å vite hva som er normale marginer å planlegge for.

Back