• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hva er dine "flymål" for neste år? (2011) :)

Re: Hva er dine "flymål" for neste år? :)

jeg skal først opp på sølvnivå i EB, det bør gå greit, t/r osl-bkk i mars i eco extra så er man ikke mange poengene unna, så blir det antagelig en tur til i juli/august en gang, så kanskje man skulle sikta seg inn på EB gull i løpet av 2011?

Satser på å få flydd litt mer til Østen, gjerne med EK i business :) Men som med alt annet, det er økonomien og fritiden som stort sett setter grensene.

Kanskje vi skulle laget en "Scanair-event" hvor vi chartret et helikopter - ser ut til å være en felles "drøm" for mange.... :colgate: :p

Ettersom det blir mindre og mindre reising i jobben, og de flightene man tar er av billigste sorten, må man nok punge ut selv om gullkortet skal beholdes.

Vurderer derfor sterkt en milage run i januar i Eco Extra til BKK. 12 laken for å fornye gullkortet på en tur, er jo ikke å forakte. Ellers blir det vel noen småturer, og forhåpentligvis en lang-bonus tur til østen til sommeren.

BF:cool2

Jeg har endnu ikke defineret nogle mål for næste år.

Men i år havde jeg det mål at få besøgt alle danske ruteflyvepladser . Tidligere havde jeg fløjet til/fra Ålborg ,Karup, Århus og selvfølgelig CPH, men nu blev det også til besøg med Cimber for at opleve Billund, Rønne og Sønderborg.
Desuden havde jeg det mål at opnå Guldstatus hos SAS. Det lykkedes, og det er allerede sikret frem til midten af 2012.

Hov..måske skulle jeg have postet dette i en ny tråd , der skulle hedde "Nåede du dine mål i 2010 ?";)

Ønsker for 2011:

Whatever - så lenge man ikke blir holdt tilbake på grunn av overbooking (udugelig!)

Drar opp denne!

Hvordan ligger vi ann med målene? Sommeren er snart over, og jeg har ikke fått prøvd 907, men har redusert flygingen betraktelig og har mer tid hjemme med de som betyr noe :)

Hvordan ligger vi ann med målene?

Beholde sølvkortet hos BA
Det klarte jeg dessverre ikke. Ble dessverre oppgradert til Gold.

og fly til deler av verden jeg aldri har vært før.

Vel.. Hebron, Kentucky er jeg et sted jeg aldri hadde vært før. Gjelder hele staten (Selv om målet i utganspunktet dreide mer i retning Asia/Down under, men..)

Har så langt holdt mitt mål å fly til minst en ny destinasjon hver måned.

Har enda ikke nådd mitt mål om å komme opp på sølvstatus igjen, men burde klare det.

Planen var jo at jeg skal til LED

Check! Ble gjort i Mars, sammen med masse gode venner!

En tur til Italia. Regner med at jeg da flyr til MXP.

Ble gjort, KLM inn til MXP, og KLM ut fra LIN :)

Ellers så spørs det om det ikke blir en tur til USA eller Midtøsten i vinterferien eller etter sommer.

USA ble det ikke, men i vinterferien ble det derimot Oman! Check!!

Hittil har det blitt flydd 21.250km med passasjerfly, fordelt på 18 legs, derav 16 har jeg ikke betalt for selv ^_^

Så da er det bare en tur til Thailand som står på programmet, så er man ferdig med flyving for i år!

Mitt mål er at det skal bli minst like mye flyging neste år som i år. 14 forskjellige flighter har jeg hatt og det er det meste antall flighter jeg har fløyet på et år.

Kanskje en ny flytype eller to, og kanskje en langtur vestover. Men det vet jeg uansett kommer i 2012....

Og til sist. Prøve å komme meg lenger nord i vårt landstrakte land en jeg har vært før. (Narvik.)

Så langt: 18 legs. 3 nye flyselskaper. 3 nye flytyper. Og noe mer skal det bli. Har ihvertfall en tur til med 5 legs på gang. Vestover har jeg også vært, veldig kjekt. Men har ikke kommet meg lenger nord enn Narvik enda. Får ha det til gode.

Ikke mer helikopter på meg, hehe, ser flere av dere ønsker dere det, det er utrulig spennende og flott! Ja, men gudhjelpemeg som det tromler i magen bare av tanken... :S *sjøsyk*

Mitt mål vil vel være å fly mest mulig, så godt som det økonomien tåler selvsagt. Jeg vil se og lære mest mulig og prøve å kurere meg helt for flyskrekken. Er godt i gang, men det henger igjen en del på den sjøsyke-biten. Lurer på om den kan trenes litt vekk, det har jeg lyst til å prøve å utfordre.
Noen litt lengre turer enn bare OSL-BGO kanskje.
Småfly trur jeg at jeg skal prøve å få mast meg til. Dog blir jeg nok grønn i trynet så jeg håper vi kan komme oss fort ned igjen om det blir for mye tromling i magen. :p
Mest mulig spotting, kanskje på noen flere forskjellige flyplasser. Nærmest og best mulig selvsagt.
OG! Jeg har et mål om å komme igang med modeller!
Både bygge etpar på pinner og et som kan fly. :)
Mye spennende mao! :D
(dette blir jo resten av i år og neste år da...)

Foreløpig i år har jeg kommet langt! Ifra i oktober i fjor å ha det å fly nesten lengst opp på angst-stigen og å sitte i gruppeterapi og si at FLY?! DET GJØR JEG IKKE!!! og til at jeg begynte i desember, og siden da dro OSL-BGO-OSL månedlig en til to ganger.
Nå etter en del flights dette halvåret har jeg nok virkelig kommet langt i kureringa av flyskrekken. :) Fra at jeg satt bak hos vertinnene og gråt og nesten kasta opp i mars, til at jeg nesten sovna på overfarten i april og i juli. :p
Så jeg er på god vei!
Om vi i gruppa satte oss mål for angsten i okt i fjor, så har jeg virkelig klart noe av dette, nå på dette året, og fly-målet er asbolutt nådd!

Men med dempinga av angsten kom den totalt uventede fascinasjonen og dillaen opp og, så nå har det jo blitt mye mye mer ut av det hele ....)

Last edited:

Mitt mål er å komme meg til Gardermoen for spotting og bli kvitt flyskrekken.

huff jeg føler med deg joachim...
Men jeg har vært gjennom dette selv, og ja, det hjelper visst hvis man flyr endel, men det må ikke gå for lang tid mellom hver gang! Og der setter jo ofte økonomien en stopper da...
Jeg har blitt mye bedre. Men om man blir helt kurert veit jeg ikke.
Men i dag er det nok også en god fordel å ikke være redd for å fly.
Synd du ikke bor nærmere så kunne vi ha spotta og reist sammen. ;)

Målet må da bli minst 23 flyplasser med småfly (22 i år). Hadde vært gøy å få med seg ENDU, ENOL og ENRO - da har jeg alle bemannede flyplasser fra ENZV til ENTC i loggboka (minus østlandet) :D

Så vil jeg en tur til ESVS (Siljan Airpark)..

Føler jeg har gjort "nok" i år. Har fått med meg hele Finnmark(!), ENDU og ENOL, men ikke ENRO. Den spares til neste år (om jeg ikke får en unskyldning for å fly dit). ESVS blir heller ikke i år.. Mulig det blir en trøndelagtur og da passeres 30 flyplasser i småfly i år :D

Ikke flydd helikopter og ingen konkrete planer om å få gjort det heller. Ikke har jeg flydd IC, og ikke kommer jeg til å gjøre det heller. Dårlig vær på j/s... nja, næ. Fikk en tur i BRA vær da, om det teller :p

Generelt sett har året blitt veldig annerledes enn jeg så for meg ved årsskifte. Har jo blitt sittende fast oppå Spitsbergen omtrent. Hehe.

Imponert over Starship2's småflyturer. Du lever ut drømmen, du! :)

Back