Hva er din hastighetsrekord?

1103 Km/h, KLM 747 mot Shanghai i unnabakke..

Attachments

• groundspeed (633 x 356).jpg
    groundspeed (633 x 356).jpg
    37.6 KB · Views: 307
High groundspeed !!

Fløy KL0662 IAH/AMS (B744) på mandag. Over New Foundland og ut i havet var groundspeed oppe i 1132 km/t. Synes dette var bra fart. Var det det, eller har noen annen erfaring ?? Forresten, ikke en dag fra tors. til man. med temp under 40 grader i Houston. Det var Houston all time high på lørdag ettermiddag, 109 fahrenheit = 42,8 grader celsius. (Fahrenheit til celsius = (F-32/9x5)) !

Last edited:
Ca. 2140 km/t.

British Airways Concorde G-BOAE og G-BOAB 1992, 1993 OG 1996.
Også fløyet Concorde med meg selv bak spakene i simulatoren hos Brithish Aerospace ved Filton i England i ca. 2100 km/t, men DET regnes vel egentlig ikke.....

Nesten 1100 km/t mellom Amsterdam og Tampa, Florida med Continental 777 i august 2004. Meget behagelig tur. Flott fly og flott selskap.

Last edited:
Jeg synes vi skal holde Concorde utenfor, og holde oss til "vanlige fly" dokumentert med f.eks. foto av skjermen !

Vi holdt 718kts over stillehavet pa vei til San Fracisco her i vinter.

1,333km/t i 200+kts medvind. Har ett bilde her en plass... men tatt etter at vi mistet noen knop.

Attachments

• cruise 708kts.jpg
    cruise 708kts.jpg
    14.4 KB · Views: 211
Last edited:
Vi holdt 718kts over stillehavet pa vei til San Fracisco her i vinter.

1,333km/t i 200+kts medvind. Har ett bilde her en plass... men tatt etter at vi mistet noen knop.

Sykt kult! Utrolig hastighet

Hvorfor holde concorde utenfor ? Den er jo eit passasjer fly det og ? er det bare fordi rekorden din ble slått ?

http://blog.johnwurth.com/?p=110

Aspen 20 – The SR-71 Blackbird Groundspeed Story said:
Walter spoke: “Los Angeles Center, Aspen 20, can you give us a ground speed check?” There was no hesitation, and the replay came as if was an everyday request. “Aspen 20, I show you at one thousand eight hundred and forty-two knots, across the ground.”

Får alltid ett stort smil rundt munnen når jeg leser denne :)

Back