• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hva er dette ? B87BB9

Sikkert det samme som LN-TNF som driver å tusler rundt på Østlandet - altså en feil i databasen.
 
Originally posted by LN-MOW

Sikker paa at du saa riktig? 'B8' er ikke gyldig landskode i Mode-S...

-Jepp.... hehe ;)

-den kom inn fra havet, og det gikk ikke så fort at gjorde noe. -Det var hellr ikke så stor høyde på den, to-tre tusen fot før den gikk inn for landing. -så regner med at det var et helikopter.

-Hørte at Norsk Helikopter landa etpar minutter før, så kansje ett av deres som sender ut denne koden ?
 
Nå er den på gang igjen, se på BGO radar nå !!

-Her er noen helikopteravganger på denne tiden.
Den lette ca- 16.50 ..... -Tipper det kan være en av de her ?

--------------------------------

Bergen Deepsea Trym HKS654 16:45 17:10 ingen info Helikopter Service A/S

Bergen Statfjord-C NOR518 16:45 17:40 ingen info Norsk Helikopter

Bergen Visund HKS220 17:00 17:50 ingen info Helikopter Service A/S

Bergen Bideford Dolphin HKS751 17:00 17:30 ingen info Helikopter Service A/S
-------------------------------
 
Godt mulig. Men i en Mode-S kode (seks karakterer), angir de to foerste karakterene registreringsland. 4C er f.eks. Irland. Og B8 er ikke tildelt. Det er imidletirtid godt mulig at det dreier seg om en feiltasting a la LN-TNF ..
 
Når det gjelder dette, får jeg også opp endel Mode-S koder, jeg ikke finner,
som f.eks 47808D, denne sender alltid ut Callsign WF123 eller WF128, så det må jo være et Wideroe fly.
 
Men denne her må være ett eller annet helikopter. -for den kom inn fra havet første gangen jeg så den, og siste gangen gikk den til havs igjen. -Men fart og retning stod på 0,0.... -så mulig de bare tester dette ?

-De skal vel ha slikt utstyr alle helikopter også etterhvert ?
 
47808D er LN-WIE
B87BB9 er nok en "alvorlig" miscode som kan bekreftes ved å observere flyet visuelt mens man observerer det på dataskjermen. (Lookup)
 
Finnes det noen online database for Mode-S koder, bruker airframes.org, men mangler mye der synes jeg.
 
Originally posted by stefan78

Finnes det noen online database for Mode-S koder, bruker airframes.org, men mangler mye der synes jeg.

På ENML sin server (83.243.180.174) kommer ALLE REG-nr. opp i rare siffer og bokstaver;
SK4525 fra Molde til Oslo kl. 17.22:

"478371" er REGnr.
 
'47' er LN-registrerte maskiner.

Airframes er den eneste dekoderen jeg vet om.
http://www.airframes.org/
 
Originally posted by andeik

Originally posted by stefan78

Finnes det noen online database for Mode-S koder, bruker airframes.org, men mangler mye der synes jeg.

På ENML sin server (83.243.180.174) kommer ALLE REG-nr. opp i rare siffer og bokstaver;
SK4525 fra Molde til Oslo kl. 17.22:

"478371" er REGnr.

478371 er LN-TUM, man må legge inn info i databasen til Basestation softwaren, ellers så kommer bare Mode-S addressen opp.
 
Nå gikk den samme maskinen (ivertfall samme koden) fra BGO igjen ...
Den gikk rett Vest ut mot havet.

-Ser at det er oppført en avgang fra Norsk Helikopter klokka 13.00 ,-så det er nok denne... ?

Bergen Troll A NOR535 13:00 13:25 ingen info Norsk Helikopter
 
Back
Top