• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hva er det med ORD og av-ising?

Arrow

ScanFlyer Blue
Etter en fin liten tur med UA fra Burlington, Vermont landet jeg på ORD og hadde en time transfer tid. Etter å ha taxet en stund og tatt en 365 grader sving med flyet kom kapteinen over høyttaleren:

Det var en 747 som stod foran gaten vår og ble av-iset, som gjorde at det flyet som allerede var på gaten ikke kunne bakke ut, og vi kunne ikke kjøre inn. Dermed måtte vi vente. Og vi ventet... Da 747'en var ferdig var det flyet på gaten sin tur å bli av-iset. Og vi ventet igjen...

Når banen var klar for oss og vi kunne parkere, så hadde det gått en hel time. Det vil si, min transfer tid var nå blitt til null og ingenting. Heldigvis var den andre maskinen til San Diego en smule forsinket, så jeg løp som en gal og ble siste pax ombord, og boarding completed.

Hvorfor i pokker av-iser de flyene på gaten og midt i taxebanen? :pissed

Replying to Topic 'Hva er det med ORD og av-ising?'

Jeg vet ingenting om det primitive avisingsopplegget på ORD, men vil foreslå at du føyer flere detaljer til følgende liste som LN-KOG nettopp presenterte i en annen tråd: :p

"USA - landet med antikvert banksystem, antikvert strømfordelingsnett, antikvert telefonsystem, antikverte fly... "

eveything is big in the States, but wide? 365 grader:skep

Originally posted by Arrow
Etter å ha taxet en stund og tatt en 365 grader sving med flyet kom kapteinen over høyttaleren:
"We're taking off again"

Etter å ha taxet en stund og tatt en 365 grader sving med flyet kom kapteinen over høyttaleren

Et lite mysterium er det også at han tok en 365 graders runde. Hvorfor ikke bare svinge fem grader til siden med en gang??:biggrin

Originally posted by TUC

Etter å ha taxet en stund og tatt en 365 grader sving med flyet kom kapteinen over høyttaleren

Et lite mysterium er det også at han tok en 365 graders runde. Hvorfor ikke bare svinge fem grader til siden med en gang??:biggrin

Her er det vel behov for en forklaring. :D På vei bortover taxebanen var det en oppstillingsplass på høyre side, og gatene på venstre side. Siden vi ikke kunne gå til gaten med en gang, måtte kapteinen svinge til venstre for å ta en stor sving og ende opp på oppstillingsplassen med snuten mot gatene. Han kunne svingt til høyre og stoppet med en gang, men da hadde vi ikke sett hva som foregikk på gatene. :up: (Kanskje det ikke var 365 men det ble svingt mer enn en komplett sirkel. Jada jeg ser at jeg har blandet dager i året med grader i en sirkel). :p

Redigert: for feil, begynner å bli bløt i hodet av å høre på for mye Dschingis Khan.

Back