Det forundrer meg mer og mer dette med CPH.
Hver mnd så øker CPH med 10 til 15%, det blir opprettet nye ruter i en mengde som bare OSL og ARN kan drømme om.
Nå snakkes det om Emirates med daglig 330 til Dubai.
Quatar kjører daglig med 330 bare etter noen mnd med 319,og etter det jeg har lest så er det fult belegg.
Samme med Air Canada som har over 90% belegg og vil øke til daglig fra sommeren.
Thai vurderer 2X daglig samtidig som SAS har over 90% belegg til BKK.
Det er sågar prat om 380 daglig til sommeren med Thai.
Men det er noe som skurrer.
Og det er dette PP påpekte i en annen thread.
Sitat: 40000 pax er i følge mine beregninger et godt stykke over det udbudte kapacitet til EWR og JFK på ca 36000 sæder i oktober.
Så CPH må have begåt en feil i deres opgjørelse. Sitat slutt
Hvis det skjer ofte så kan man saktens lure.
Men vi får hope flyselskapene har kontroll på dette.
Hver mnd så øker CPH med 10 til 15%, det blir opprettet nye ruter i en mengde som bare OSL og ARN kan drømme om.
Nå snakkes det om Emirates med daglig 330 til Dubai.
Quatar kjører daglig med 330 bare etter noen mnd med 319,og etter det jeg har lest så er det fult belegg.
Samme med Air Canada som har over 90% belegg og vil øke til daglig fra sommeren.
Thai vurderer 2X daglig samtidig som SAS har over 90% belegg til BKK.
Det er sågar prat om 380 daglig til sommeren med Thai.
Men det er noe som skurrer.
Og det er dette PP påpekte i en annen thread.
Sitat: 40000 pax er i følge mine beregninger et godt stykke over det udbudte kapacitet til EWR og JFK på ca 36000 sæder i oktober.
Så CPH må have begåt en feil i deres opgjørelse. Sitat slutt
Hvis det skjer ofte så kan man saktens lure.
Men vi får hope flyselskapene har kontroll på dette.