BU595
ScanFlyer Silver
Hva er det dere "ønsker" skal skje med Norwegian ??
Leser så øye blir stort og nesten vått i mange diverse poster her, og slik jeg tolker det leser jeg linjen " GUD HVOR DUM DE ER I NORWEGIAN" ofte.....
Kanskje er de dum i Norwegian, men det vil jo tiden vise. De er vel ikke det eneste selskapet(luftfart uavhengig) som har gjort feile grep i en oppstart.
At Staten ga Norwegian fødselshjelp er jo noen alle vet, og de ga de jo en god start. Jeg tror ikke det hadde blitt det Norwegian vi ser i dag uten at Bonusordningen til SAS og Braathens ble strupet. Det er jo også tidligere blitt gitt fødselshjelp til andre selskaper, nemelig SAS, men det kan jo ikke sammenlignes. SAS har gitt mye til Norge, men de har jaggu tatt seg godt betalt for det og.
Vel tilbake til saken
Hvilke tabber har DY gjort.
1. Satte prisene altfor lavt i vår - Det er vel alle enige om
2. Satset for stort på innlandet. Kirkenes og Svalbard var vel ikke noe scoop for å si det slik.
3. Ålesund
Andre faktorer
1. Stavanger markedet - Der har man nok ikke innsett SAS sin sterke posisjon
2. For få frekvenser for forretningsmarkedet.
Har ikke andre aktører gjort tilsvarende tabber ?
Positive beslutninger :
1. Flere frekvenser på OSL-BGO v.v. OSL-TRD v.v og OSL-SVG v.v. Jeg tror det vil slå positivt ut for Norwegian !
2. TRD-STN
Når jeg sjekker www.norwegian.no får jeg f.eks opp :
Avganger fra BGO til OSL en mandag : 0645,0730,0835,0920 1530,1645,1745,1825
Avganger OSL BGO en fredag : 0805,0855,1025,1105 1530,1630,1710,1835,1910
Det er sikkert mer og tilføre på det en og det andre punktet.
MEN
Jeg håper og tror Norwegian overlever !!

Leser så øye blir stort og nesten vått i mange diverse poster her, og slik jeg tolker det leser jeg linjen " GUD HVOR DUM DE ER I NORWEGIAN" ofte.....
Kanskje er de dum i Norwegian, men det vil jo tiden vise. De er vel ikke det eneste selskapet(luftfart uavhengig) som har gjort feile grep i en oppstart.
At Staten ga Norwegian fødselshjelp er jo noen alle vet, og de ga de jo en god start. Jeg tror ikke det hadde blitt det Norwegian vi ser i dag uten at Bonusordningen til SAS og Braathens ble strupet. Det er jo også tidligere blitt gitt fødselshjelp til andre selskaper, nemelig SAS, men det kan jo ikke sammenlignes. SAS har gitt mye til Norge, men de har jaggu tatt seg godt betalt for det og.
Vel tilbake til saken
Hvilke tabber har DY gjort.
1. Satte prisene altfor lavt i vår - Det er vel alle enige om
2. Satset for stort på innlandet. Kirkenes og Svalbard var vel ikke noe scoop for å si det slik.
3. Ålesund
Andre faktorer
1. Stavanger markedet - Der har man nok ikke innsett SAS sin sterke posisjon
2. For få frekvenser for forretningsmarkedet.
Har ikke andre aktører gjort tilsvarende tabber ?
Positive beslutninger :
1. Flere frekvenser på OSL-BGO v.v. OSL-TRD v.v og OSL-SVG v.v. Jeg tror det vil slå positivt ut for Norwegian !
2. TRD-STN
Når jeg sjekker www.norwegian.no får jeg f.eks opp :
Avganger fra BGO til OSL en mandag : 0645,0730,0835,0920 1530,1645,1745,1825
Avganger OSL BGO en fredag : 0805,0855,1025,1105 1530,1630,1710,1835,1910
Det er sikkert mer og tilføre på det en og det andre punktet.
MEN
Jeg håper og tror Norwegian overlever !!