Hva er behagelig å fly med? (splittet fra "DYs lengste ruter")

Re: Hve er behagelige å fly med? (splittet fra "DYs lengste ruter")

Andenes,Evenes, Kiruna...

Sorry Mac , du kommer deg ikke til noen av de stedene med kun 1000 kg fuel fra Bodø..
Å ja jeg vet da om det som er av altn i nord , etter å ha planlagt min del av flighter i min tid :)

Tänk er Air Transat A330 som för några år sedan fick slut på bräsle mitt över Atlanten & motorna stannade på cruisehöjd.
Den här vintern flyger Novair ARN-KWI-GOI/CMB med A321, det är långt.

Tänk er Air Transat A330 som för några år sedan fick slut på bräsle mitt över Atlanten & motorna stannade på cruisehöjd.

Langt og over land stort sett, vil jeg tro (eller iallefall ikke langt unna? Hva som finnes av flyplasser en route vet jeg ikke, men det er vel en litt annen rute enn over Atlanteren...;)

Hvem stakkarer er det som vil så langt i en sånn liten maskin?

Nå var det jo lekkasje av fuel som forårsaket den hendelsen med Air Transat flight 236. Så ser ikke helt den sammenligningen med at Novair skal fly via KWI til GOI.

Re: Vilka är DYs 5 längsta non-stop linjer?

Man kan ju hoppas linjerna till DXB tas över av B787-8 inom ett par år. Det borde inte vara omöjligt om DXB linjerna fortsätter att utvecklas på ett positivt sätt för DY.
Jeg tror ikke vi skal forvente 787 på DXB, annet en om IC satsingen går dårlig. Økonomien for et fly ligger i å ha det opperativt så mange av døgnets timer som mulig. Et IC fly, som 787 er i aktivitet mer eller mindre døgnet rundt, det har ofte litt lenger turn around tider en et 737, men det flyr ofte hele natten. 737ene til DY flyr lite på natten, det er veldig få fly hos DY i dag som har pax ombord kl 03.00, men det har Dubai maskinene, så fra 01 til 05 er på en måte "gratis timer" og ren netto, som de fleste ikke får utnyttet. Derfor er det veldig god økonomi i 737 på DXB. Maskine bidrar i morgen rushet fra OSL, ofte med en tur til London og så en tur til DXB, noe som gir litt over 18 timer airborn i døgnet.

Hvem stakkarer er det som vil så langt i en sånn liten maskin?

De som skal den veien, tenker jeg. De færreste bryr seg om eller legger merke til hva slags fly de flyr. Spør du ikkeflynereder, husker de gjerne ikke om flyet hadde en eller to midtganger en gang.

Jeg fløy selv som crew BOO-LPA lillejulaften og med motvind brukte vi 6,40, det ruten er satt opp med. Passasjerene storkoste seg ombord og lovpriste DY's produkt med SKY Interior, Recaroseter med god benplass og Wifi ombord. Ikke et negativt ord ombord og avgangen var nesten fullsatt.

Flyger DY BOO-LPA med full kabin eller har linjen med några blockerade mittstolar?
Jag förstår inte hur det är möjligt att ha 189 stolar i en 737-800 och samtidigt ha gott om benplats..oavsett om flygbolaget heter Norwegian, Ryanair, TUIFly Nordic etc

Alt går rmed en dose Kjos-Aid ... :lol:

But seriously - slim seats og høy magasinlomme gjør stor forskjell. Ikke alle liker Recaro-setene, men de hjelper seriøst på benplassen.

Flyger DY BOO-LPA med full kabin eller har linjen med några blockerade mittstolar?
Jag förstår inte hur det är möjligt att ha 189 stolar i en 737-800 och samtidigt ha gott om benplats..oavsett om flygbolaget heter Norwegian, Ryanair, TUIFly Nordic etc

Det er faktisk ikke så verst plass ombord hos DYs -800 maskiner. Betydelig bedre enn på -300 variantene, og også bedre enn en del av konkurrenten sine 737'er og omtrent like bra som BAs A319 og A321 (som jeg testet på samme tur). Slik opplevde iallefall jeg det, men jeg skal innrømme at jeg ikke målte avstanden...:) Dette har vært diskutert mange ganger, men en årsak er vel at stolene er tynnere og stollommen er flyttet opp?

Greit med benplassen, men over 6 timer på de setene?
Ikke no for kroppen min iallefall.

Greit med benplassen, men over 6 timer på de setene?
Ikke no for kroppen min iallefall.

Jeg er 192cm, og vanligvis sliter jeg mer med skulderbredden enn benplassen, uansett flytype og selskap i økonomiklasse. Ledig midtsete er viktigere enn 10cm ekstra benplass i min bok.

Jeg er 192cm, og vanligvis sliter jeg mer med skulderbredden enn benplassen, uansett flytype og selskap i økonomiklasse. Ledig midtsete er viktigere enn 10cm ekstra benplass i min bok.

Kunne ikke vært mer enig:)

Re: Hva er behagelig å fly med? (splittet fra "DYs lengste ruter")

Jeg er en same på 172 og reiser helt fint i alle klasser uten å tenke på benplass :D

Dubai høres fint ut for meg med Norwegian da det mest irriterende for meg er brede passasjerer ved siden av, så man må krangle om armplassen :)

Synes 738 er bra fly å reise med, skjønner ikke de som klager på det, men det kan jo være grunnet høyden. Men da er vel ingen fly bra nok

DY har vel 186 i alle maskinene med SKY vel?

Full house og 800 med recaro har 186 seter.

Men er det egentlig noen forskjell for passasjerene om flyet har 186 eller 189 Recaro-seter?

Men er det egentlig noen forskjell for passasjerene om flyet har 186 eller 189 Recaro-seter?

Forskjellen er at det ikke finnes DY fly med 189 Reacaroseter, kun 186. De med 189 er av den forrige typen, med andre ord mye dårligere plass.

Back