Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Er ikke widebodies også mer stabile i lufta ifht turbulens?
Værst har jeg nok hatt det i 747, DC-10 og A300.
Spanair flyr A321 fra LPA til Tromsø. 7 timers flytur..
Däremot åker jag gärna längst bak i en Widebody TriJet ;-)
Jeg hadde iallefall tenkt meg om både en og to ganger før jeg hadde satt meg ombord på flyvninger fra LPA til nordnorge om vinteren.
Ene å alene pga usikkerheten hva vær og mangel på altn.
Godt exempel er spanair maskina som landet i Bodø for noen år tilbake , som etter litt holding landet med under 1000 kg igjen på tanken. Hva om den hadde vært stengt lengre ( noe som ofte skjer ) lurer fælt på hvilket altn han hadde tenkt å gå til da !
Tror ikke jeg har lest makan til sprøyt om narrowbodies vs widebodies siden forrige gang det ble diskutert her på forumet!Selv trives jeg helt klart best i narrowbodies. I widebodies blir det jo så mye folk over alt, og dermed bråkete, masete og urolig.
Sludder og pølseveve, har selv hatt flere turer i LHs A380 på 2D, hverken bråkete, mye folk eller urolig, selv på toalettene var det kjempegod plass og null kø ved pissoiret(bare for å sette debatten litt på spissen)
Selv trives jeg helt klart best i narrowbodies.
...
Værst har jeg nok hatt det i 747, DC-10 og A300.
Jeg hadde iallefall tenkt meg om både en og to ganger før jeg hadde satt meg ombord på flyvninger fra LPA til nordnorge om vinteren.
Ene å alene pga usikkerheten hva vær og mangel på altn.
Godt exempel er spanair maskina som landet i Bodø for noen år tilbake , som etter litt holding landet med under 1000 kg igjen på tanken. Hva om den hadde vært stengt lengre ( noe som ofte skjer ) lurer fælt på hvilket altn han hadde tenkt å gå til da !
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.