Er ikke widebodies også mer stabile i lufta ifht turbulens?
Værst har jeg nok hatt det i 747, DC-10 og A300.
Spanair flyr A321 fra LPA til Tromsø. 7 timers flytur..
Däremot åker jag gärna längst bak i en Widebody TriJet ;-)
Jeg hadde iallefall tenkt meg om både en og to ganger før jeg hadde satt meg ombord på flyvninger fra LPA til nordnorge om vinteren.
Ene å alene pga usikkerheten hva vær og mangel på altn.
Godt exempel er spanair maskina som landet i Bodø for noen år tilbake , som etter litt holding landet med under 1000 kg igjen på tanken. Hva om den hadde vært stengt lengre ( noe som ofte skjer ) lurer fælt på hvilket altn han hadde tenkt å gå til da !
Tror ikke jeg har lest makan til sprøyt om narrowbodies vs widebodies siden forrige gang det ble diskutert her på forumet!Selv trives jeg helt klart best i narrowbodies. I widebodies blir det jo så mye folk over alt, og dermed bråkete, masete og urolig.
Sludder og pølseveve, har selv hatt flere turer i LHs A380 på 2D, hverken bråkete, mye folk eller urolig, selv på toalettene var det kjempegod plass og null kø ved pissoiret :lol: (bare for å sette debatten litt på spissen)
Selv trives jeg helt klart best i narrowbodies.
...
Værst har jeg nok hatt det i 747, DC-10 og A300.
Jeg hadde iallefall tenkt meg om både en og to ganger før jeg hadde satt meg ombord på flyvninger fra LPA til nordnorge om vinteren.
Ene å alene pga usikkerheten hva vær og mangel på altn.
Godt exempel er spanair maskina som landet i Bodø for noen år tilbake , som etter litt holding landet med under 1000 kg igjen på tanken. Hva om den hadde vært stengt lengre ( noe som ofte skjer ) lurer fælt på hvilket altn han hadde tenkt å gå til da !
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.