SQ321
ScanFlyer Gold
Re: Hva blir første A380 rute fra OSL?
Det er jo helt feil, som andre også har påpekt. I Oslo metro bor det ca 1,5 mill og OSL har et catchment area på 2.5 - 2.8 mill pax. Beregner vi catchment area på samme måte som CPH så det det strengt talt enda større..
. I tillegg vil OSL etter hvert se resultatet av Connection Norway.
Å gå fra 773ER til en 380 på OSL er vesentlig mindre risikabelt enn å starte 772 ops på BGO eller TRD så jeg er ikke med på din vurdering.
Når det er sagt så tror jeg EK heller vil gå dobble daglig på OSL i stedet for 380 samtidig som at jeg også tror BGO og TRD på et eller annet tidspunkt også vil kunne se EK, dog litt lengre frem i tid.
En Airbus a380 er alt for stor til en lufthavn(OSL) med et opland på maks 1 mil. I København er det op til 4-5 mil og transfermulighederne er bedre i Cph end Oslo.
Tror mere at Emirates kunne finde på at starte ruter til Bergen og Trondheim end en risikabel opgradering til a380 i lufthavn med dårlig transfer og lille pax opland
Det er jo helt feil, som andre også har påpekt. I Oslo metro bor det ca 1,5 mill og OSL har et catchment area på 2.5 - 2.8 mill pax. Beregner vi catchment area på samme måte som CPH så det det strengt talt enda større..

Å gå fra 773ER til en 380 på OSL er vesentlig mindre risikabelt enn å starte 772 ops på BGO eller TRD så jeg er ikke med på din vurdering.
Når det er sagt så tror jeg EK heller vil gå dobble daglig på OSL i stedet for 380 samtidig som at jeg også tror BGO og TRD på et eller annet tidspunkt også vil kunne se EK, dog litt lengre frem i tid.
Last edited: