Hva blir første A380 rute fra OSL?

Re: Hva blir første A380 rute fra OSL?

Er det virkelig så stas med A380 at det gir noe særlig økt belegg og PR bare fordi de flyr den? Selvfølgelig får det et og annet avisoppslag når det annonseres, men hvermannsen bryr seg fint lite om hva slags fly de skal reise med (sånn foruten oss, da).

99% velger jo utifra pris og reisetid, ikke flytype.

Både BA og EK, og sikkert andre også, har faktisk gått ut og sagt at avganger operert av A380 jevnt over er mer populære enn de operert med andre og de åpner litt høyere yield på disse

Det er også mitt rent subjektive inntrykk, eksempel vis LH FRA-IAH. IAH er jo først og fremst en forretningsdestinasjon, men LH fyller hvalen opp og har jenvt over ganske høye priser.

Jeg tror faktisk at flytype betyr litt for en god porsjon av de som reiser, samtidig som dette markedføres aktivt så tror jeg det har større effekt enn det man skulle tro.

Er det virkelig så stas med A380 at det gir noe særlig økt belegg og PR bare fordi de flyr den? Selvfølgelig får det et og annet avisoppslag når det annonseres, men hvermannsen bryr seg fint lite om hva slags fly de skal reise med (sånn foruten oss, da).

99% velger jo utifra pris og reisetid, ikke flytype.

Som andre påpeker så er det en del som tyder på at 380 har en effekt på pax og interesse for å fly den.

Men det viktigste PR effekten er nok heller for CPH som flyplass og deres salgs- og markedsarbeid for å tiltrekke flere ruter, ved at de har 380 på regulær basis. Det er en historie å fortelle til markedet og de som vurderer å starte flyvninger til Skandinavia og spesielt siden ARN og OSL ikke har det pr dags dato.

Jeg håper at ingen jeg reiser med starter med 380 på OSL.

Det er kjipeste balja i verden. Altfor stor og service tar en evighet.

Jeg håper at ingen jeg reiser med starter med 380 på OSL.

Det er kjipeste balja i verden. Altfor stor og service tar en evighet.

Hyggelig det, vel?;)

First er vel sikkert bra, men hos f.eks BA deler man jo business class med over 90 andre pax på en busy dag. Avslappende :old

Jeg tenker første rute blir til LIA (Luftslott International Airport), og det blir med Viking Air Holding 17 som operatør.

Back