Hotellanbefaling Kristiansand

Har vært på fest på et hotellrom på Caledonien en gang, teller det i denne sammenhengen? :) Ellers har jeg lite erfaring med hoteller i min egen hjemby, kun vært på et par kurs "rondtforbi". Kan skrive under på at Hotel Norge har god mat, det lille jeg har prøvd.

Takker folkens! Visste jeg kunne stole på scanairfolket..

Edit:
Resturantanbefalinger, da?

Last edited:
Edit:

Selv om Kristiansand bør handle om sjømat, så er det en veldig god biffrestaurant i Slakter Sørensen. Denne ligger like ved kirken i sentrum, og funker bra som romantisk restaurant og. :)

Takker folkens! Visste jeg kunne stole på scanairfolket..

Edit:

Jeg syntes det er to som er OK i Kristiansand og det er Restaurant Luihn samt Bølgen og Moi - der er det grei mat etter "norsk standard".

God tur..

Selv om Kristiansand bør handle om sjømat, så er det en veldig god biffrestaurant i Slakter Sørensen. Denne ligger like ved kirken i sentrum, og funker bra som romantisk restaurant og. :)

Det er jeg helt uenig i! Av 5 venner jeg kjenner som har spist der, har 4 vært misfornøyd!

Her er noen bud:

Luhin - Klassisk gourmet restaurant. Et av mine førstevalg!
Sjøhuset - Har både sjømat og landmat. Også en av mine favoritter.
Pieder Ro - Den beste restauranten på Fiskebrygga.
Makrellen - Også den et godt alternativ på Fiskebrygga.

Hvis man tenker litt mer uformelle restauranter, som også er ok for lunsj, nevner jeg

Glipp - Ligger i biblioteket. Har en suuuuper fiskesuppe
Hos Naboen - Helt ok, men helst for lunsj. Litt "støyete", dvs når det er mange folk summer det litt for mye for min smak, men hyggelig utenfor.
Kjesk - Rundt hjørnet fra torvet. Hyggelig sted med god mat og vin.
Frk Larsen - Mette Marits foretrukne lunsjsted.
Kick Cafe - Byens Gastropub. God mat. Ny meny i september. Fått kjøkkensjef Frode Laupsa på laget, som har vært innom både Oscarsgate og Le Canard i Oslo, pluss endel toppsteder i København.

De andre restaurantene i byen, er ikke noe jeg vil anbefale...

Som utesteder å anbefale for kveldstid

Bakgården Bar - Byens ubestridt beste Coctail bar
Bakgården Både & - Hyggelig pub uten for Bakgården Bar
Håndverkeren - Utmerket pub for unge voksne.
UpTown Sportsbar - Byens beste på fotball på TV
Havana - Det nærmeste byen kommer på en nattklub p.t.

Så god fornøyelse!!

BF:drink

Back