Hotell i Washington DC?

gardkarlsen

ScanFlyer Silver
Hei

Jeg planlegger en tur til Washington DC i sommer og lurer på om noen her har anbefalinger når det gjelder hotell? Hvilket område av byen er det best å satse på? Jeg er iferd med å kjøpe en guidebok online men jeg tar også imot forslag vedrørende ting jeg kan gjøre i byen og området rundt :-)

Georgetown er et fint område å rusle i, men ellers er det jo monumentalbyggene, monumentene og museene som først og fremst er verdt å få med seg i DC.

Litt forberedelse kan være greit før man begynner å gå rundt på SI-museumene rundt the mall. Jeg synes kanskje National Museum of the American Indian er det beste, i tillegg til National air and Space Museum. Har du tid, så anbefaler jeg en tur ut til Dulles og avdelingen der også.

Ellers er jo krigsminnesmerkene verdt å få med seg.

For shopping ville jeg sett litt utenfor sentrum. Tysons Corner er stedet jeg bruker å svi hull i kredittkortet, men andre muligheter finnes også.

Har vært to ganger i Washington som turist. Det er en fin-fin by synes jeg.

Har bodd på henholdsvis Westin Washington og Washington Plaza. Begge på hjørnet av 14th og M st. Det er ca 10 min gange ned til monument området og The Mall. Begge hotellene var av god kvalitet og sistnevnte hadde også en hyggelig pris.

De ligger i et relativt rolig område så jeg har vært veldig fornøyd med begge.

Jeg har sett på Westin og de ser ut som greie hoteller (selv om de får variabel tilbakemelding på TripAdvisor) - men jeg skal være der i 9-10 dager så det hadde vært greit å finne noe som var litt billigere.

Jeg har sett på Westin og de ser ut som greie hoteller (selv om de får variabel tilbakemelding på TripAdvisor) - men jeg skal være der i 9-10 dager så det hadde vært greit å finne noe som var litt billigere.

Washington Plaza ligger rett ved siden av og har ofte svært gode priser. På hjemmesiden ser det skikkelig kjipt ut, mens det i virkeligheten er ca like bra som Westin. Fint moderne rom, nyoppusset bad og veldig trivelig lobbyområde. For en gangs skyld en nettside som lyver i feil retning.

http://www.hotellombardy.com/index.cfm

Bodde her i vår, må anbefale dette på det sterkeste. Ligger også an med gode reviews på tripadvisor og hotels.com..

White House rett nedi gata og eget stopp for "hop-on hop-off"-buss hvis du vil slippe å gå, er relativt store avstander i Washington..

Back