Hotell i New York

Ikke meningen å kuppe tråden, men er det noen som har prøvd W på Times Square?

Taxi er nok raskest, men tog kan absolutt anbefales. Hvis du bor i nærheten av Penn station så er det veldig greit. Pass bare på om du er NYC rundt en stor helligdag/feiring, for jeg tok toget i forbindelse med thanksgiving , da var toget så fullt at det ikke var plass til alle.

Evt. tog + PATH hvis man skal i nærheten av en av PATH-stasjonene. (Bytte på Newark Penn, der det ofte bare er å krysse plattformen)

Ikke hvis du kommer mitt i rushet. Rekorden min er 2t i taxi fra EWR til Manhattan

Samme her - men det var en forferdelig airport shuttle, som koster mindre. Men fyttikatta - den rushtrafikken kan ta livet av noen og enhver.

Har aldri hatt en dårlig opplevelse med hotwire, så det anbefales på det sterkeste ! Mye penger å spare, og gode hoteller

Skal til NYC i slutten av september og tenkte at jeg skulle prøve Hotwire for første gang. Når lønner det seg egentlig å bestille på Hotwire? Så fort som mulig eller vente til nærmere avreise? (i og med at Hotwire selger "resterom" tenkte jeg at det kanskje dukker opp en del tilbud ganske sent)

Last edited:
Jeg bumper denne.
Jeg skal til New York i forbindelse med jobbreise i september. Hotell er ordnet for arbeidsdagene, men jeg tenkte å bli noen dager ekstra.
Hvor tett opp mot avreise kan det lønne seg å vente for å få de beste Hotwire Hot Rates?

Jeg bumper denne.
Jeg skal til New York i forbindelse med jobbreise i september. Hotell er ordnet for arbeidsdagene, men jeg tenkte å bli noen dager ekstra.
Hvor tett opp mot avreise kan det lønne seg å vente for å få de beste Hotwire Hot Rates?

Jeg husker jeg et par mnd før fulgte prisutviklingen. Fant et firestjernes til 99, plutslelig gikk det opp til 109, så bestilte jeg. Så gikk det ned til 99 igjen:headbang

Hvis du skal i september hadde jeg kikket litt rundt de neste ukene, men ikke ventet alt for lenge hvis du likevel finner en bra rate.

Fikk mail fra Radisson Lexington med 30% off, så det blir fra $ 109 i vinter. Bodde der i februar , helt ok. Bussen fra EWR stopper et par blocks unna.

For oss som vil ha det litt rimeligere. Bytter ut Milford som er booket til høyere pris mars 2012.

Edit: Kan ikke bookes på Radisson.com men direkte på hotelllet:

https://lexingtonhotelnyc.reztrip.com/index.html#property=61&mode=b&pm=true&sr=8464

God pris, dog prepaid.

Prisen er fra 99 dollar. Bare sørg for å unngå Petit rommene der, de er ikke verdt 99 dollar en gang. Nå skal det nevnes at det er lenge siden jeg har bodd der, sikkert 7 år siden, helt greit var det da, men som sagt, Petit rommene har queen bed og ikke plass til noe annet.

Godt tips:

Kikket litt på Radissons websider direkte og fant en Business Class rom rate for 135 dollar per natt (større rom) MED frokost, den raten er ikke prepaid, kan endres til dagen før ankomst.

Datoer: flere helger i februar

Nei, ikke prepay, 24 timer cancellation..

Håper også på upgrade som sist, er jo sølv og det hjelper på overalt hvor vi drar. Neste helg til Roma med det nye nær Termini... Håper på noe der også..

Ser helt topp ut . Bare rusle til venstre ut fra Termini der FCO toget stopper, ingen kjeltringtaxi...

http://www.radissonblu.com/eshotel-rome

Joda, petit har jeg hørt om , men dette tilbudet er prisen 109 for Executive Queen og 119 for Executive King... Osv oppover..

Bare titt på Edit-linken min...;)

Last edited:
Nei, ikke prepay, 24 timer cancellation..

Håper også på upgrade som sist, er jo sølv og det hjelper på overalt hvor vi drar. Neste helg til Roma med det nye nær Termini... Håper på noe der også..

Ser helt topp ut . Bare rusle til venstre ut fra Termini der FCO toget stopper, ingen kjeltringtaxi...

http://www.radissonblu.com/eshotel-rome

Joda, petit har jeg hørt om , men dette tilbudet er prisen 109 for Executive Queen og 119 for Executive King... Osv oppover..

Bare titt på Edit-linken min...;)

Det er faktisk fra 99USD på linken din, ikke prepaid!. Kun radisson.com som har prepaid på de billigste ratene (119 for Petit rom)

Men på Radisson.com får du som sagt business rom med frokost fra 135 (ikke prepaid)

Min Petit advarsel er vel heller generelt sett

OK, så kun på mine datoer, 9. mars utover.. Så tilbudet er enda bedre generelt. :D Med garantert upgrade også...

Så er du i byen Tommy så vet du hvor jeg er ..:colgate::colgate:

Kun helt opptatt den 10. mars med winetasting av vin som i snitt er litt over 200 år gammel...:drunk:

Kun helt opptatt den 10. mars med winetasting av vin som i snitt er litt over 200 år gammel...:drunk:

Vet vel ikke helt om jeg vil kalle Madeira smaking for wine tasting, men men...;)

Markert i kalenderen.

Ser forresten også at det er mange som er på salg i vår. F.eks. har W New York som ligger kvartalet unna, Radisson salg fra 139 per natt. Det samme gjelder en rekke eiendommer som er mange hakk over Radisson.

Så det er virkelig noen gode dealer på gang i byen over alle byer på nyåret

Takker for tipset, Reidar

Så lenge man ikke er gift går det vel greit med en quennsize også?

Kan jo være greit å ha plass til shoppingen på rommet også;). Man tørr jo ikke si stopp til dama før man er gift.:p

Nå klør det i avtrekkern her med så hyggelige priser i NYC, samt 6600 for business med BA om en har litt poeng i systemet deres. Er jo snart 24 timer siden jeg kom hjem fra USA nå...

Fikk mail fra Radisson Lexington med 30% off, så det blir fra $ 109 i vinter. Bodde der i februar , helt ok. Bussen fra EWR stopper et par blocks unna.

Hvordan er standarden på dette hotellet? Skal være en uke i New York i februar og dette var jo en veldig god pris - også Business Class-rommene som Tommy777 nevner - likevel ser hotellet ganske slitent ut av bildene på f.eks. Tripadvisor.

Ellers likte jeg denne selvmotsigelsen:

The Radisson Lexington Hotel NY is a superior first class hotel featuring Starbucks in the Lobby.

New York er den ultimate byen å gjøre et bra Hotwire.com-kupp. Jeg fikk Wyndham Garden (firestjerners) på 36th, det var helt ok. Hadde jeg skulle betale dette hotellet gjennom hotels.com eller andre bookingmotorer hadde jeg måttet ut med 4 000 mer enn hva jeg betalte gjennom hotwire.

Støtter SeatBelt her. Jeg har brukt Hotwire eller Priceline for hoteller i NY og fått mye valuta for pengene. Sist gang havnet jeg på Hilton New York, husker ikke helt hva jeg betalte men det var rundt halvparten av hva samme rom kostet på Hiltons hjemmesider.

Last edited:
Hvordan er standarden på dette hotellet? Skal være en uke i New York i februar og dette var jo en veldig god pris - også Business Class-rommene som Tommy777 nevner - likevel ser hotellet ganske slitent ut av bildene på f.eks. Tripadvisor.

Som sagt er det en god stund siden jeg bodde på den eiendommen, de drev med oppussing sist gang jeg bodde der, men hvem vet?. Det er "greit", men det i den formen jeg så hotellet i sist gang, skal de være voldsomt mye billigere enn mye annet før jeg velger den eiendommen.

Jeg slo selv til i Februar, men på W hotellet rett oppi gate istedetfor (152 per døgn). Mye billig rundt om i byen i februar.

Last edited:
Bodde der sist februar , oppgradert til en slags "halv-suite"som var meget grei. De annonserer vel nå for 37" LCD og det tyder på renovasjon. Jeg ville tatt en tlf hvis i tvil. Er selv ikke så nøye, hver natt i NYC er jeg bevisstløs :drunk::colgate:

Som sagt er det en god stund siden jeg bodde på den eiendommen, de drev med oppussing sist gang jeg bodde der, men hvem vet?. Det er "greit", men det i den formen jeg så hotellet i sist gang, skal de være voldsomt mye billigere enn mye annet før jeg velger den eiendommen.

Enig med deg, Tommy. Har bodd der 2-3 ganger for noen år siden, veldig hit-n-miss på rommene, både beliggenhet og standard. Petitrommene er som du sier knøttsmå og sannsynlig vis ombygde bøttekott el.l. En gang jeg bodde der var halve rommet strømløst, samt et par andre saker som resulterte i at manager selv kom for å beklage.

Jeg bor heller på Hyatt'en til Stein Kaptein (Jersey City) for USD 150 enn på Lexington til USD 99 for å si det sånn.

Gode priser i NYC, og som jeg har nevnt før, sjekk AAA-rates hvis du har NAF-kort (evt. vurder NAF-medlemskap til 500 kr). Alle de store kjedene anerkjenner NAF som AAA-partner. Har selv et par bookinger frem i tid. Andaz Wallstreet USD 186 og W New York (Lex ave) USD 183 - begge flex.

Back